Euroopa transpordivoliniku Siim Kallase sõnul aitavad liiklusohutuse kasvule kaasa piiriüleste rikkumiste karistamine ning uue standardina hädakutsungisüsteem eCall, kuid imeseadused liiklusohutust ei taga. Peamiselt on küsimus liikluskultuuris.
Kallas: liiklusohutust ei taga imeseadus
Eelmise aasta lõpus jätsid Euroopa transpordiministrid teie esitatud sõidukite ülevaatustega seotud ettepanekutest mitu punkti välja, sel suvel võttis Euroopa Parlament need uuesti arutusele. Milline on seis nende menetlemisel praegu?
Transpordiministrid jätsid ettepanekutest välja mootorrataste ülevaatust käsitlevad punktid ning vanade autode tihedama ülevaatuse normi. Me soovisime, et üle kuue aasta vanused autod käiksid igal aastal tehnilisel ülevaatusel, see on praegu arutusel.
Nõukogu ja parlament peavad omavahel läbirääkimisi ning aasta lõpuks on need teemad otsustatud. Meie jaoks on kõige olulisem see, et mootorrataste ülevaatus jääb ilmselt sinna sisse.
Kas plaan, mille järgi 2015. aasta lõpust on kõik uued autod Euroopa Liidus varustatud hädakutsungi- ehk eCalli süsteemiga, saab teoks?
Ma usun, et ikka. Ega kellelgi ole midagi selle vastu, võib-olla et ajajoon erinevatel põhjustel natuke nihkub. Küsimus on selle tehnilises elluviimises ja ühistes standardites. Te panete oma autole seadeldise, mis reageerib õnnetusele. Küsimus on selles, kuhu signaal edasi läheb, millistel sagedustel jne. Need probleemid on juba lahendatud.