Mazda teatab, et 10. novembril toimus õnnetus, kui proovisõidu ajal üritas müügiesindaja kliendile näidata, kuidas töötab mudeli CX-5 takistusele otsasõidu vältimise süsteem SCBS (Smart City Brake Support), vahendab Whatcar?.
Mazda tunnistab: CX-5 elektroonika vedas alt
Vastupidiselt ootustele sõitis oma äranägemisel tegutsev CX-5 aga vastu piiret. Kannatada said mõlemad autos viibinud: klient vigastas kaela ning müügiesindaja murdis käeluu.
Kiirustel 4 kuni 30 km/h töötav SCBS kasutab takistuste tuvastamiseks pikalainelise infrapunakiirgusega töötavat laserlokaatorit. Kui teele tekib takistus, valmistub süsteem avariipidurduseks, viies piduriklotsid ketastele nii lähedale kui võimalik.
Kui autojuht kokkupõrke vältimiseks midagi ette ei võta, rakendab SBCS ise pidurid ning minimeerib mootori võimsuse («võtab gaasi maha»).
Mazda ütleb nüüd, et teatud asjaolude kokkulangemisel on võimalik, et SBCS takistust ei avasta. Avalikelt teedelt ei olevat küll teada ühtki õnnetust, milles süsteem süüdi oleks.
Kuigi turvavarustuse demonstratsioonide läbiviimiseks on Mazda koostanud ranged eeskirjad, otsustati selline tegevus siiski peatada kõnealuse juhtumi põhjuste väljaselgitamiseni.