Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Nissan Qashqai

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Autonet.ee

Vaevalt julgesid Nissani turundusinimesed 2007. aastal esimeste Qashqaide müügile jõudes loota, et just sellest mudelist saab mitmes riigis populaarseim Nissan. Aga ometi on see nii läinud ning läinud aasta lõpus koostati juba 500 000. eksemplar, kirjutab Autonet.ee.

Plaanide kohaselt taheti sel kevadel välja tulla juba moderniseeritud versiooniga, kuid selge on see, et töötavat asja pole mõtet lõhkuda. Päris tegemata jätta aga ka ei saanud - nii pole muudatuste nimekiri facelifti järel kuigi pikk.

Ninaosa ehk siis kapott, esistange, poritiivad ja tuledeplokk muudeti veidi sarnasemaks Qashqai+2’ga. Kuigi tagant vaadates disainis suuri erinevusi pole täheldada, siis tegelikult nähti vaeva siingi ning seda juba parema aerodünaamika seisukohast lähtuvalt.

 

Lõppkokkuvõttes saavutati kõikide muudatustega aerodünaamilise takistusteguri vähenemine 0,34lt 0,33ni - esmapilgul küll vähe, kuid sellel tasemel on igal parandusel juba kuldaväärt hind.

 

Kui veel välisest ilust rääkida, siis ei saa mainimata jätta uusi viie kodaraga valuvelgi, mis olenevalt kliendi soovist võivad olla kas 16- või 17-tollise diameetriga.’

 

Interjööri lisandus uus helehall nahkpolster, mis loob pisut valgusküllasema ja hubasema tunde. Teine interjööris tehtud muudatus on eesistujate jalaruumi ümber paigaldatud valgustus.

 

Auto kõik põhinäidikud on uue kujundusega ning senisest selgemad ja paremini loetavad. Uuendatud sõidukompuuter on paigaldatud kahe näidiku vahele. Valge vedelkristallekraan on juhile teine abimees, mis näitab muu hulgas jooksvat ja keskmist kütusekulu, läbisõitu, aega ning püsikiirusehoidiku ja kiirusepiirikuga seatud sõidukiirust.

 

Paraku on autol uus navigatsiooniseade, mis taas Eestit täielikult ignoreerib, kuid ometigi saab navigatsiooni tellimisel masinale külge ka tagurduskaamera ning seda kõike üsna kopikate eest.

 

Uuenenud Qashqai täiendamisel lähtuti auto mugavamaks muutmisest, mis kõigele lisaks puudutab ka müraisolatsiooni. Lisaks eesmisele vaheseinale paigaldatud mitmekihilisele isolatsioonile on mürakindel ka tuuleklaas. Seega, kui suurele klaasist panoraamkatusele kate alla tõmmata, siis ei saa ka suurematel kiirustel sõites liigse müra üle eriti kurta.

 

Et tagada parem sõidutunnetus, häälestati pisut ümber Qashqai vedrustust. Tulemusel pole viga, kuigi «vana» Qashqai proovimisest on juba mõnda aega möödas ning täpset vahet ei oskagi otse välja tuua.

 

Bensiinimootoriga auto liigub ühtviisi hästi nii asfaldil kui kruusal, väiksemad augud ja kühmud on selle loomusesse juba sisse programmeeritud ning nende läbimine juhini reeglina ei jõua. Maastikuelukaks pole aga Qashqai vaatamata nelikveole siiski loodud.

 

Proovisõiduautoks oli Qashqai 2.0 CVT 4WD Tekna premium Pack ehk pea kõikide lisadega mudel, mis hinnakirja järgi maksab 420 000 krooni. Prognooside kohaselt peaks aga kõige levinumaks modifikatsiooniks kujunema pea 140 000 krooni odavam 1.6 5MT Acenta versioon. Mõlemad siis bensiinimootoriga mudelid.

 

Ühe detailina tuleks välja tuua, et kui tavaliselt mõjuvad variaatorkastid liiga venivana, siis Qashqaile selline täitsa sobib.

 

Nagu kõik viimase aja autod, on ka Qashqai küljejoon suhteliselt kõrge ning tagumisel istmel turvatoolist laps külgedele mitte tuhkagi välja ei näe. Küll aga on abiks suur klaasist katus, mis mingisuguse liikuva pildi tagab ning järelkasvu meelelahutusega pidevalt tegeleda polegi vaja. 

 

Samas kulgemise sujuvuse kohalt on Qashqai küll tegija ning ühtlane vaikne õõtsumine vajutab mudilase silmad üsna kähku kinni. Lastega peredele on kindlasti hea teada, et auto pagasiruumi mahub kola päris mitme tegelase jagu, seega pereautoks kõlbab Qashqai imehästi.

 

Auto pikkus on 4 330, laius 1 783, kõrgus 1 606 ning teljevahe 2 630 millimeetrit. Rööbe ees 1 540 ja taga 545 millimeetrit. Pagasiruum mahutab 410 liitrit, mida tagumiste istmete seljatugesid alla lastes võib suurendada 860ni. 

 

Kaheliitrise bensiinimootori võimsuseks on 140 hobujõudu, maksimaalne pöördemoment ulatub 196 Nm-ni. Paigalt sajani kiirendab nelikveoline modifikatsioon 11,3 sekundiga, seega ülemäära sportlikust hingest kõnealuse mudeli puhul rääkida ei saa, kuid ekstreemsemate elamuste otsijail on võimalus soetada endale GT-R. 

 

Testiauto keskmiseks kütusekuluks linnas lubatakse 10,6; maanteel 6,5 ning kombineeritud tsüklis 8 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta. Kui autos parajalt kraami sees, kipub maanteel näitaja küll liitri jagu ning linnas pisut enamgi kõrgem olema.

Tagasi üles