Täna võetakse maanteeameti registris arvele esimene Tesla Model S elektriauto, omanikuks on Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik.
Eestis võetakse arvele esimene Tesla Model S
Kadastik, kelle E24 tabas telefoni teel just auto registreerimiselt, ütles, et mõte auto osta tekkis tal siis, kui Tesla teatas Euroopa tarnete alustamisest. Esimeseks Tesla Model S omanikuks Eestis sai ta tänu sellele, et sai kaubale ühe teise eestlasest huvilisega, kes oli tellinud kaks autot, millest ühest loobus Kadastiku kasuks, Kadastiku koht tarnejärjekorras läks aga järgmisele eestlasele.
Eelpoolnimetatud huvilise tellitud teine auto võetakse arvele Soomes.
Kadastik usub, et maksimaalse Kredexi toetuse (18 000 eurot) abil soetatud elektriauto saab ka Eesti karmides talveoludes hästi hakkama.
«Kui tavaliseks ühe laadimisega läbitavaks teekonnaks on Model Si puhul 500 km, siis Eesti talve puhul väheneb see 350-400 kilomeetrini, mis on täiesti piisav,» ütles Kadastik, kes soovis eraldi tänada Maanteeametit ja Kredexit kiire ja operatiivse koostöö eest.
Kadastik ei ole siiski esimene Eesti päritolu Tesla Model S elektriauto omanik; maailma esimese Model Si sai endale Tesla Motorsi nõukogus olev Steve Jürvetson.