Vana kontinendi võimsaima müügikiirenduse on tänavu teinud rahulik rumeenlane Dacia.
Euroopa vingeim kiirendus on Dacial
Nagu näitavad eile avaldatud andmed, on Dacia müüginumbrid novembri lõpu seisuga suurenenud 21,1 protsenti. Teist-kolmandat kohta jagavad Jaguar ja Mazda, mis on 15,6 protsendiga päris kaugel maas.
New York Timesi hinnangul on Dacia ilmselgelt õige auto õiges kohas: eurooplane saab lihtsakoelise Dacia sedaani omanikuks vaid 7700 euro eest, mille hulka on juba arvatud ka maksud.
Nagu tunnistab Macquarie’ analüütik Jens Schattner, oleks Dacia kindlasti «hirmus» inimeste jaoks, kes Mercedeste või BMWdega ära on harjunud. «Kui aga kellegi jaoks on tähtis lihtsalt jõuda punktist A punkti B, siis saab ta siit lihtsa ja töökindla tehnoloogia kolme aasta garantiiga. Ja rohkem polegi vaja.»
Dacia tähelend peegeldab autoäri suurt teelahet: hästi läheb odavliikuritel ja luksmarkidel, «keskklass» sisuliselt stagneerub.
«Kõik võivad ju öelda, et me kasutasime lihtsalt kriisi ära,» ütleb Arnaud Deboeuf, kes vastutab Renault’ säästusõidukite segmendi eest kogu maailmas. «Aga Euroopas on muutunud suhtumised. Inimesed ei taha nüüd autode peale nii palju kulutada.»
Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel müüdi Euroopas tänavu novembri lõpuks ligikaudu 260 000 Daciat. Margi turuosa jääb alla 3 protsendi.
Euroopa turgu valitseb koguste poolest endiselt Volkswagen – 13,4 protsenti turuosast ja üle 1,4 miljoni registreeritud auto. Samas on VW müük kukkunud sama perioodiga 5,4 protsenti.