Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ka Eestis levinud Kesk-Euroopa lamellrehvid meie kliimasse ei sobi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Lamellrehvid.
Lamellrehvid. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Spetsialistid hoiatavad, et paljud autojuhid sõidavad enda teadmata lamellrehvidega, mis karmidesse talvetingimustesse tegelikult ei sobi.

«On tõsi, et Kesk- ja Põhja-Euroopasse tehakse erinevaid lamellrehve ning et need on projekteeritud silmas pidades erinevaid sõidu- ja ilmastikuolusid,» ütles Goodyear-Dunlopi esindaja Hindrek Pikk Autolehele. «Paraku on Kesk-Euroopa rehvid väga tavalised ka Eestis. Need on küll head sooja talve korral, kuid võivad muutuda ohtlikuks siis, kui pakane kohale jõuab.»

Nimelt on Kesk-Euroopa rehvide puhul prioriteediks sõiduomadused kuival, juhitavus ja stabiilsus suurtel kiirustel, Põhjamaade omad peavad aga pidama ka siis, kui külma on kolmkümmend kraadi ning sõidetakse paksus lumes ning kiilasjääl. Seetõttu kasutatakse neis erinevat kummisegu ja ka turvisemustrit.

Eestisse jõuavad näiteks Saksamaale ja Poola hästi sobivad lamellrehvid pruugitud autodega, internetikauplustest või ka margiesindustest.

Loe, kuidas põhjamaisesse kliimasse sobivaid rehve ära tunda Autolehest.
 

Tagasi üles