Uus 5. seeria BMW: ühe eduloo jätk

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: whatcar.ee

BMW-l on õnnestunud uue mudeli turuletulek ajastada täpselt majanduse taaselavnemise ajale, mis loodetavaid müüginumbreid arvestades on üsna tähtis asjaolu.


Ilmselt nii mõnigi ärimees on varsti valmis oma säästuajal peetud tagasihoidlikuma töölooma uue ja läikiva iluduse vastu vahetama. BMW 5. seeria on läbi aegade olnud premium klassi autode üks etalone, millega kõik konkurendid ennast võrdlema peavad, vahendab whatcar.ee.

Tuletades meelde algusaegade «haininasid», peab tõdema, et nende autodega seob uut «viiest» veel ainult nimi. F10 mudelitähist kandvas sõidukis on luksust ja «seitsmenda» hõngu rohkemgi, kui näiteks sajandivahetuse tippmudelis endas.

Tegu on tõeliselt elegantse autoga, mille kerejoontes leiab sarnasusi nii  3. seeria kui ka margi lipulaevaga. Eelmise keremudeli kandilised voldid on asendatud pehmemate joontega ja tulemuseks on karismaatiline ning väga suure tõenäosusega laiadele massidele meeldiv auto. Iseasi, kas laiad massid seda endale lubada saavad…

Mootorivalik, dünaamika

BMW-le omaselt koosneb mootorivalik valdavalt 6-silindrilistest ridamootoritest, mis on kõik kolmeliitrise töömahuga, erinedes üksteisest tarbitava kütuse ning võimsuse poolest.

Varsti on saadaval ka 4-silindriline diisel 520d, mis pakub töömahu kohta suurepärased 135 kW ja liigub peaaegu kütust tarbimata. Mootorivaliku tipus troonib V8 bensiinimootoriga 550i.

Proovisõiduauto kapoti all töötas võimsaim diiselmootor, mis iga kiirusenäljase juhi suunurgad kõrvadest kaugemalegi on võimeline venitama. Milline kiirendus!

Sealjuures ei pea ennast ärikohtumistel üleüldse «tanklakettide sponsorina» tutvustama, sest keskmine kütusekulu jääb tehaseandmetel vaata et väikeautoliku 6,3 liitri juurde 100 km kohta.

Koostöös 8-käigulise (!) automaatkäigukastiga moodustab uue viiese mootor kõrgtehnoloogilise jõujaama, mis vaid paarkümmend aastat tagasi oleks ilmselt ka NASA teaduritel silmad tõllaratta suuruseks ajanud.

Juhitavus ja vedrustus

Tõenäoliselt kõik viimase 10 aasta jooksul tehtud autotestid rõhutavad BMW mudelite sportlikkusele suunatud juhitavust, millega kaasneb tavaautode seas maailma parim roolitunnetus, kuid miinusena ka mõnedest konkurentidest väiksem mugavus.

Uus viiene jätkab neid traditsioone auga ega paku midagi vähemat, kui ülitäpset rooli koos siledal teekattel perfektselt toimiva vedrustusega. Miks just siledal teel? Sest Tallinna tänavatel ei suutnud proovisõiduki muudetav vedrustus (lisavarustuses) ka kõige pehmemas seades sõitu üleliia mugavaks teha.

Lendaval vaibal  kulgemisega harjunud juhid peaksid seega juurde tellima vedrustuse Comfort seade, mis BMW esindaja sõnul sõidu veelgi pehmemaks muudab.

Praktilisus ja varustus

Sihtgrupi vaatevinklist lähtudes on uus viiene kahtlemata praktiline auto – omab ta ju nelja ust, mitmeid kohvreid mahutavat pakiruumi ning läheb nupust käima. Jalaruumi on nii ees kui taga täiesti piisavalt. Ka turvalisuse osas on kõik olemas.

Mitte ainult lugematu arv turvapatju vaid ka eksklusiivsemad asjad, nagu näiteks öökaamera, mis pimedas tulede valgusvihust kaugemal olevad objektid ekraanile näitab, samuti sõidureast kõrvalekaldumist jälgiv süsteem jne.

Tänu nutikale kiirushoidikule saab ka reedeõhtusel Tartu maanteel täiesti pingevabalt kulgeda, sest auto kiirendab ja pidurdab vastavalt vajadusele täiesti iseseisvalt.

Hind

Baasmudel 520d, mis lisandub mudelivalikusse 2010. aasta teises pooles, hakkab maksma vähemalt 645 000 krooni. Odavaima ottomootoriga versiooni (523i) eest tuleb välja käia 10 000 krooni rohkem.

Olles juba standardis üsna hästi varustatud, pole siiski keeruline auto hinda saja või rohkemgi tuhande võrra kasvatada. Ülirikkalikult varustatud proovisõiduauto hind kirjutatakse poes juba paraku 7-kohalise arvuga, vähemalt niikaua kui kroon käibel on.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles