Euroopa Liit leppis teisipäeval kokku standardiseeritud üleeuroopalise elektriautode laadimise süsteemi ehitamises järgmise aasta jooksul, et veenda ka skeptilisemaid tarbijaid keskkonnasõbralikumaid autosid kasutusele võtma.
Euroopa ehitab ühtse süsteemi elektriautode laadimiseks
Ühtne süsteem kindlustab, et 2011. aasta keskpaigaks on elektriautosid võimalik laadida nii kodudes kui ka avalikes jaamades kogu Euroopa Liidu territooriumil, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator AFP'd.
Selline standardiseeritud ja lihtsalt kasutatav süsteem on eelduseks, et tarbijad võtaks elektriautod omaks ning neid saaks hakata massiliselt tootma.
Hispaania tööstusministri Miguel Sebastiani sõnul on tehnoloogia laiema kasutuselevõtu tarvis hädavajalik, et elektriautode endi hind langeks, et akud peaksid vastu kauem ning et akude laadimise süsteem oleks lihtne.
Euroopa Liidu liikmesriikide ministrid nõustusid, et kuigi tavalised bensiini- ja diiselmootorid jäävad lühemas perspektiivis domineerima, on elektri ja vesiniku jõul töötavad sõidukid väga lubavaks süsinikdioksiidi emissioone vähendavaks tulevikutehnoloogiaks. Selliste sõidukite laiem kasutuselevõtt võiks vähendada kasvuhoonegaaside emissiooni ja Euroopa sõltuvust fossiilsetest kütustest.
Teiseks boonuseks oleks vähenenud müratase tänavatel, kuigi see võib omakorda osutuda ohuks jalakäijatele, kes lähenevaid sõidukeid märgata ei pruugi.
Prantsusmaa tööstusministri Christian Estrosi sõnul peaks üleeuroopaline elektriautode laadimise süsteem saama paika pandud juba selle aasta jooksul. Euroopa komisjon pakkus välja ka võimaluse rahalise toetuse pakkumiseks keskkonnasõbralikumate sõidukite ostjatele.