Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Niiskus sõitjateruumis on auto suur vaenlane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: E24
Copy
Niiskus autosalongis teeb palju pahandust.
Niiskus autosalongis teeb palju pahandust. Foto: Artur Sadovski

Kui auto aknad seest niiskeks või külmaga jäässe tõmbuvad, tasub uurida, miks see nii on, ning viga kiiresti likvideerida, kuna vesi võib autos palju kahju teha, kirjutab Autoleht.

OÜ Forss töökoja juhataja Peeter Noode hoiatab, et niiskus on halvas seisus teede ja tänavate järel üldse kõige suurem auto vaenlane, eriti talvel, kui niiskus on segunenud soolaga: «See kahjustab auto elektroonikat, kõiki klemmühendusi, niiskus on pugenud ka põrandamati all olevatesse juhtmetesse läbi väga õhukese plastrüü ja peenikesed vaskkiud läbi söönud»

Lisaks asuvad osal mudelitel põrandavaipade all tundlikud elektroonikakomponendid, ka kallid juhtajud, mis puuduliku hermeetilisuse korral rikki lähevad. Arved ulatuvad halvemal juhul isegi tuhandetesse eurodesse.

Kaks kõige tavalisemat põhjust, miks auto niiskeks muutub, on jalanõudega vee ja lume toomine autosse ning kondensvett tekitav temperatuuride vaheldumine koostöös lühikeste sõitudega, mis ei võimalda auto ventilatsiooniseadmel sõitjateruumi piisavalt kuivatada.

Loe pikemalt Autolehest.

Märksõnad

Tagasi üles