Honda CR-V on olnud läbi aegade eestlaste absoluutne lemmikmaastur. Kuid iga kord, kui temast juttu tehakse, mainib keegi ikka ära: «muidu kõik viimase peal aga vat diiselmootorit koos automaatkäigukastiga pole saada…» Nüüd lõpuks ometi on ka see võimalus olemas! Palju õnne, Honda fännid, kirjutab Tõnu Tramm Whatcar.ee’s.
Honda CR-V diisel-automaat: lõpuks ometi!
Honda ja automaatkäigukastiga seoses tuleb meelde aastatetagune proovisõit Honda Streamiga. Oli kord selline mahtuniversaal Honda mudelivalikus. Ja ehki seal oli tegemist 1,7-liitrise bensiinimootoriga, oli tema automaatkäigukasti töö silmatorkavalt perfektne.
Käigud vahetusid kiirelt, paigal sööstis auto minema hetkega, ei jäänud uniselt tukkuma, nagu nii mõnedki teised tolleagsete automaatkäigukastiga isendid, mootori pöördemoment ja käigukasti ülekanded olid väga täpselt kooskõlas...ühesõnaga, see oli üks paremini toimivaid automaatkäigukaste tol hetkel üleüldse.
Muidugi, kui hiljem tulid autodele peale DSG-d jt topeltsiduriga käigukastid, siis need muidugi lõid kogetu üle aga sõit automaatkäigukastiga Streamiga on meelde jäänud tänaseni.
Honda ja diiselmootoriga seoses tuleb samuti meelde aastatetagune proovisõit Honda esimese uue ühissurve sisseptritsega diiselmootoriga. See oli paigutatud eelmise põlvkonna CR-V kapoti alla ja kui üks autoasjatundjast sõber oli minuga töötava mootoriga auto kõrval viis minutit juttu ajanud, küsis ta: «Maasturil peaks ikka diiselmootor olema. Bensukal võtab kole palju kütust!»
Kui ma teatasin, et see ongi ju diisel, ei uskunud ta mind enne kui olin kapotikaane lahti teinud ja näidanud mootorikattel olevat kirja «CTDi», mis tähendab teadupoolest lühendit sõnadest Common-rail Turbo Diesel injection, ehk maakeeli ühissurve turbodiisel sissepritset. Ta ei suutnud kuidagi uskuda, kuidas üks diiselmootor suudab töötada nii vaikselt? Ja kui ma veel lisasin, et nelikveolise maasturi keskmine kütusekulu on 6,4 l/100 km, jäi ta täiesti tummaks.
Lõpuks ometi olemas!
Nendest kahest kogemusest on möödas umbes 7-8 või enamgi aastat. Kuid need kaks suurepärast asja ei ole eestlaste lemmikmaasturi CR-V kapoti all tänaseni kokku saanud. Ja juba tekkis arvamine, et ega ilmselt saagi. Teades Honda poliitikat mitte midagi teha enne, kui selles ei olda 250 protsenti kindlad, siis küllap seal mingi tehnoloogiline «aga» oli.
Näiteks Honda diiselmotoori suhteliselt suur pöördemoment, mis suhteliselt raske maasturi edasiliigutamiseks suhteliselt täppistehnoloogilise käiguvahetaja kaudu võis viimases mingi vidina kõvera väänata või mida iganes. Vaevalt, et seda lihtsalt meie ostjate kiusamiseks tehti.
Ehk selle kõige taustal võib öelda, et Honda ja CR-V fännide leeris on põhjust suisa šampusepokaale kokku lüüa. Kümmekond või enamgi aastat sai oodatud ja lõpuks ometi tuli ära! Ja fakt on ka see, et kui Honda lõpuks selle kombinatsiooniga lagedale tuli, siis järelikult on nad jõudnud lõpule miljoneid kilomeetreid kestnud katsetuste või muude tehnoloogiliste ümberkorraldustega ja lõpuks ometi on nad 250 protsenti veendunud, et diiselmootor ja automaatkäigukasti koostöö ei too ostjale kaasa vähimatki jama.
Kui siis lõpuks 2010. aasta mais läksin Eesti esimese ja ainsa diiselmootori ja automaatkäigukastiga Honda CR-V-ga proovisõidule, ei olnud siin ausalt öeldes mitte midagi üllatavat. Kõik oli ette teada. Kõik töötab perfektselt, kiirendus on hea, käigud vahetuvad kiiresti, ehk täpselt selline sümbioos Honda Streamist ja diiselmootoriga CR-V-st, nagu võiski ette kujutada.
Pigem hakkas vahepeal saksaliku ergonoomikaga ära harjunud istmik puudust tundma istmest, mida saaks lasta veelgi allapoole ja millel padja kallet saaks rohkem reguleerida ning roolist, mida saaks rohkem välja tõmmata. Kuid kõik, mis puudutab diisel-automaati, see toimib suurepäraselt!
Valikuvõimalusi napib
Kokkuvõtteks võiks ju öelda, et palju õnne, Honda fännid! Paraku kahandab võidujoovastust paar olulist «pisiasja». Nimelt on kõnealune «koostöövorm» ilmselt Hondale päris palju maksma läinud ning see ei jää kajastumata ka hinnakirjas. Honda CR-V Elegance 2,2 CTDi koos viieastmelise automaatkäigukastiga maksab 509 000 krooni! Ja kõige kurvem uudis selle juures on veel see, et see ongi nüüd ainus CR-V diiselversioon, mis üldse saadaval on.
Selle kõige peale saab lohutuseks öelda vaid seda, et see pole veel kõige kallim CR-V: Executive varustuses kaheliitrise bensiinimootori ja automaatkäiguastiga versioon maksab 545 000 kr. Ja loomulikult seda, et 509 000 krooni eest saab ostja juba täisvarustuses auto, millel ei puudu sisuliselt mitte miski.