USA autotootja General Motors ei vahetanud 2005. aastal oma osadel mudelitel välja kokku vähemalt 13 liiklussurmani viinud vigast süütelukusüsteemi, kuna see oleks läinud iga tagasikutsutava auto kohta maksma umbes ühe dollari, kirjutab Reuters autotootja USA kongressile esitatud dokumentidele viidates.
GM ei vahetanud liiklussurmadeni viinud vigast süütelukusüsteemi ühedollarilise säästu tõttu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
USA võimud avalikustasid dokumendid seoses General Motorsi tegevjuhi Mary Barra küsitlemisega.
Nimelt pakkus neile huvi, miks GM ei kutsunud juba kümme aastat tagasi avastatud süütelukusüsteemi vea tõttu tagasi 2,6 miljonit autot, kuna vigane mehhanism põhjustas erinevatel puhkudel mootori seiskumist, takistada õhkpatjade täispuhumist ning juhtimis- ja pidurisüsteemide tööd.
GMi erinevate mudelite nagu Saturn Ion ja Chevrolet Cobalt puhul kasutusel olnud vigase süütelukumehhanismiga seostatakse vähemalt 13 liiklussurma.