Sõnadega «legend» ja «kultus» tuleb ettevaatlikult ringi käia. Tihtipeale kiputakse vastavaid tiitleid omistama inimestele või esemetele liiga kergekäeliselt, devalveerides sellega nende väärtust. Siiski tundub mulle, et mõlemad sobivad kasutada Subaru WRX STI puhul, mis kuldsete velgedega sinise ralliautona on kinnistunud iga mootorispordihuvilise mällu, kirjutab Whatcar?.
Proovisõit: Subaru WRX STI
Esimest korda näidati Impreza ralliautot 1992. aastal. Auto loodi mitte ainult demonstreerimaks maailmale Impreza sportlikumat külge, vaid ambitsioonika plaaniga tulla ralli maailmameistriks. Tehes oma võistlusdebüüdi 1993.a., saabus Subarule esimene võimalus võidušampust pritsida juba järgmise aasta Akropolise rallil. Veel aasta hiljem võeti juba kõik, mis võtta oli – MM-tiitel toodi koju nii sõitjate kui tiimide arvestuses.
Järgmise 10 aasta jooksul saavutati veel 4 tiitlit – 2 võistkondlikku ning 2 individuaalset, aga seejärel asjad enam hästi ei sujunud ning 2008.a. detsembris teatas Subaru oma tagasitõmbumisest WRC-sarjast. Küllap oli oma osa selles ka kehvades tulemustes, kuid põhiliseks sai ilmselt siiski ülemaailmne majanduskriis, mis sundis autofirmasid ellujäämise nimel püksirihma pingutama.
Loe sellest, kui edukalt on Subaru suutnud oma ralliauto tänavale kohaldada Whatcar?-ist.
Vaata rohkem pilte siit.