Vastulause: liikluskindlustuse hindade languse põhjus on konkurents

, Eesti Kindlustusmaaklerite Liidu juhatuse esimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kindlustuseta sõidukiga liiklusõnnetuse põhjustamine võib lõppeda hiigelkahjudega.
Kindlustuseta sõidukiga liiklusõnnetuse põhjustamine võib lõppeda hiigelkahjudega. Foto: SCANPIX

Eesti Kindlustusmaaklerite Liidu (EKML) juhatuse esimees Igor Fedotov selgitab oma vastulauses Eesti Kindlustusseltside Liidu (EKSL) juhi Mart Jesse avaldusele, miks juba loogikast lähtudes ei saa maaklerite vahendustasud olla kindlustushindade alanemise või moonutamise põhjuseks.

On täiesti selge, et kui kindlustusandjate poolt makstavad vahendustasu mõjutaksid kindlustuse hindu, siis tooks see vastupidiselt kaasa hinnatõusu, mitte aga alanemise.

Kuigi maaklerite vahendustasud ei ole kuidagi seotud kindlustushindade alanemisega, on kindlustusmaaklerid kindlustusvõtjate esindajatena rõõmsad, et kindlustuse hinnad langevad. Kui kindlustusselts ei suuda hinnalanguse tulemusel konkurentsis püsida ja sattub kahjumisse, ei tule ta lihtsalt toime olemasoleva turusituatsiooni ja efektiivse majandamisega. Kindlustusmaaklerid arvavad, et kindlustusvõtjad ei pea sellepärast maksma kõrgemat kindlustuse hinda, et kindlustusseltsid pankrotti ei läheks.

EKML tõdeb kahetsusega, et EKSLi fookus maaklerite vahendustasude mainimisel on suunatud täiesti valele eesmärgile. Selle asemel, et keskenduda kindlustusmaaklerite ja kindlustusandjate ühise eesmärgi - kindlustusvõtjate huvidele vastavate kindlustuslepingute pakkumisele, keskendub EKSL probleemiks olevale madalale kindlustuse hinnale ja maaklerite vahendustasudele, mis on ilmselgelt süüdlase otsimine sealt, kus seda ei ole. Kindlustusselts, kes hinnakonkurentsis toime ei tule, peaks vaatama üle oma tegevuskulud ja otsustama kindlustusteenuse pakkumise jätkamise või sellest loobumise. Pankrot on juba väga äärmuslik abinõu, millest kaotavad eelkõige kindlustusvõtjad.

EKML leiab, et ainult ühe kindlustusliigi, so liikluskindlustuse kahjususe tähtsuse võimendamine võrreldes sellega, et kindlustusseltsid on ajalooliselt saanud Eesti kindlustusturul märkimisväärset kasumit ning pakuvad ka täna kasumlikult lisaks väga paljusid kindlustusliike, on väga eksitav.

EKML taunib EKSLi väga üldsõnalist lähenemist, et liikluskindlustuse kahjumlikku tulemust mõjutavad «pahad kindlustusmaaklerid», jättes seejuures märkimata, kui suur on kindlustusseltsi enda müügikulu, võrreldes seltsi poolt maakleri kaudu kindlustuslepingute sõlmimise kuluga. Sageli on seltsi enda müügikulu maaklerikulust oluliselt suurem ja seepärast sõlmivadki mitmed kindlustuseltsid tegelikult kindlustuslepinguid maaklerite vahendusel, et see on neile tegelikult kasulik.

EKML ühendab Eesti juhtivaid kindlustusmaaklereid, kes pakuvad kindlustusvõtjatele nende kindlustushuvile vastavaid kindlustuslepinguid sõltumatu analüüsi alusel. Kindlustusmaakleritel on oluline roll kindlustusvõtjate kindlustusalase teadlikkuse suurendamisel, kindlustusvõtjatele võimaluse loomisel mitme kindlustusandja pakkumiste võrdlemisel ja kindlustusvõtjate huvidest lähtuvate soovituste saamisel.

Vastupidiselt kritiseerimisele, kutsub EKML EKSLi üles tegema kindlustusvõtjate huvide kaitsmiseks ja kindlustusteenuse paremaks muutmiseks hoopis rohkem omavahelist koostööd ning lõpetama kindlustusseltside probleemide, sh kahjumlikkuse põhjuste otsimise kindlustusmaaklerites, kes vastavalt seadusele on määratud kaitsma kindlustusvõtjate huve.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles