Uuenenud Nissan Qashqai +2: eelkäijast palju parem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: whatcar.ee

Äsja tõi Nissan turule uuenenud Qashqai, mis vaatamata oma välistele kosmeetilistele muudatustele on sisemuselt eelkäijast oluliselt parem, selgub whatcar.ee proovisõidust.


2007. aastal ilmavalgust näinud mudeli nimega soovis Nissan tõenäoliselt iseloomustada auto sitkust ja vastupidavust.

Nimi Qashqai on nimelt laenatud ühelt Iraani territooriumil elavalt rahvalt ja et VW Touaregi nimi pärineb mingilt Põhja-Aafrika rändhõimult, siis on ilmselt üleüldse tegemist moevärgiga. Igatahes on mõlemad nimetatud rahvad uhked, tugevad ja kindlasti ka vastupidavad.

Paraku jäi esimese põlvkonna Qashqai paljudes asjades nimekaimude vägevusele alla. Oli probleeme vastupidavusega, materjalide valiku osas leidus rahulolematuid ja ega juhitavuski päris ekstraklassist olnud.

Uus mudel seevastu on läbinud mitmeid uuendusi ning minu arust on Nissan seekord kümnesse tabanud.

Välimus

Mudelitähist +2 kandev Qashqai on endiselt oma lühemast sõsarast 21 cm pikem ning jääb oma pisut üle 4,5 meetriga samasse suurusjärku Honda CR-Vga, olles samas (erinevalt Hondast) 7-kohaline.

Mul puudub küll info qashqai hõimu keskmise pikkuse kohta, aga üks võimalus kolmandat istmerida ära kasutada on lisaks oma perele ka 2 nomaadist sõpra sõidule viia.

Või siiski mitte. Lühemal teekonnal ajavad lisaistmed asja ära küll, kuid pikemal reisil hakkaksid ilmselt isegi nood vähesega harjunud kõrbeinimesed nurisema.

Aga suurema seltskonnaga reisimiseks on olemas hoopis teistsugused sõidukid ja seda ka Nissani valikus. Iseenesest näeb +2 meeldivalt sihvakas välja.

Proovisõiduauto lisavarustus - 18 tollised tumehallid valuveljed, hõbedased peeglid ja muud ehisdetailid koos ääretult sümpaatset tooni punase välisvärviga moodustavad kokku kena komplekti, mis ei ole liiga bling-bling, kuid pilkupüüdev sellegipoolest.

Kui paljudel puhkudel muutuvad facelifti käigus autod soliidsemaks ja kuidagi täiskasvanulikumaks, siis Nissan on minu arust teinud just vastupidist. Uue mudeli esiosa iseloomustamiseks sobivad kõige paremini hoopis märksõnad hoogne ja nooruslik. Cool!

Interjöör ja varustus

Alustama peaks ilmselt sellest, et Qashqai+2 on parajalt mahukas pereauto. Pagasiruum on meeldivalt suur, tagaistujatel jalaruumi piisavalt ja lisaks saab tagumist istet ka pikisuunas liigutada.

See ei ole küll mingi tehnoloogiline imetrikk, kuid siseruumi paindlikumaks muutmisel oluline detail siiski. Sisemuse teeb veelgi avaramaks baasvarustuses sisalduv klaaskatus, mille üle rõõmustavad eriliselt nii väikesed kui ka suured linnuvaatlejad.

Kõigi ülejäänute õnneks saab päikeseliste ilmadega vaid nupuvajutuse jõul katusele katte ette sõidutada. Vana mudeliga võrreldes puudutavad olulisemad uuendused eelkõige näidikuteplokki, mis on saanud uuema ilme ja taustavalgustuse.

Kes istunud sajandialguse Audi A4 roolis, tunneb ennast koduselt juba mõne hetkega. Ja võrdlus Audiga ei tähenda siinkohal kindlasti mitte etteheidet, pigem ikka vastupidi.

Lisavarustuse hulgas pakutakse 8000 krooni eest Nissan Connect nimelist värvilise ekraaniga muusika/navigatsioonisüsteemi, mis paraku küll meie armsast isamaast midagi kuulnud pole.

Teeks selle peale Nissanile häbi-häbi, aga küllap nad töötavad niigi palehigis ööd ja päevad läbi selle nimel, et säärane ülekohus kiiremas korras likvideeritud saaks.

Puhtrahaliselt võib antud lisavarustusse investeerimine ära tasuda juba kasvõi samalt ekraanilt nähtava tagurdamiskaamera pildi tõttu.

Varustuse osas on meeldivateks uuendusteks veel digitaalse näiduga püsikiirushoidja ning tundub nagu Lexuselt laenatud hetkelise kütusekulu näidik, mis erinevalt oma hinnalise suguvenna omast näitab numbriskaalal ära ka hetkel kehtiva keskmise kulu.

Seega saab igal ajahetkel teada, kas sõidate keskmisest ökonoomsemalt või vastupidi. Huvitav, kellel seda infot vaja läheb?

Sõit

Nähes proovisõiduauto 18 tolliseid velgi, haarasin alul telefoni, et oma hambaarstilt lähipäeviks erakorralise vastuvõtu aeg välja manguda.

Selgus aga, et vanasõna hirmust ja silmade suurusest peab täiesti paika. Qashqai +2 kulgemine ei ole mingil juhul udusulgedel hõljumine, kuid erilisest raputamisest rääkida kindlasti ei saa.

Samas on rool autoklassi arvestades piisavalt konkreetne ja kurvilisel teel sõit ei aja kellelgi nahka märjaks. Või kui siis ainult neil, kes kaugelt üle Eestis lubatud piirkiiruste üritavad edasi liikuda.

Mootorivalikuid on endiselt 4: 2 diislit ja 2 bensiini. 1,6 liitrist otto- ning 1,5 liitrist diiselmootorit pakutakse ainult manuaalkäigukastiga, suuremat bensiiniõgijat saab komplekteerida lisaks ka variaatorkastiga (CVT) ning 2,0 liitrist diislit traditsioonilise automaadiga.

Nelikvedu tuleb soovi korral kaasa vaid suuremate mootoritega ja selle tehnikas eelkäijaga võrreldes muudatusi tehtud ei ole. Kuna proovisõiduauto oli varustatud 2-liitrise bensiinimootori ning CVT käigukastiga, siis kehtib järgnev jutt eelkõige sellise koosluse kohta.

Nimelt jääb antud komplekt minu arust sellele autole lahjaks. Jah, paigaltstart on piisavalt särtsakas, kuid näiteks maanteekiirustel tuleb möödasõiduks sobivat momenti hoolikalt valida, sest mootor on üsna jõuetu.

Lisaks käib jõulise gaasivajutusega kaasas kõva undamine, mis johtub muidugi ligi 6000 pöördeni aetud mootori pingutusest juhile meele järgi olla.

Muuseas, kasutades autopiloodil «resume» funktsiooni, arvab Qashqai samuti, et juht soovib maksimaalset kiirendust ja viskab tahhomeetri seieri hopsti! ligi 5500 pöördeni välja.

Positiivse poole pealt tuleb veel kindlasti ära mainida, et uus mudel on eelkäijast võrratult vaiksem. Nissani esindaja sõnul oli just nimelt mürasummutus üks põhilisi asju, mida eelmise versiooni juures taheti parandada ja see on tehasel ka korda läinud.

Selle autoga pole mingi probleem maanteekiirusel esiistmel vaikselt juttu rääkida, laps samal ajal tagapingil tudumas. Kokkuvõtteks eelistaksin mina Qashqai +2 valikust ilmselt 150 Hj diiselmootori, manuaalkasti ja ainult esiveoga mudelit.

Kõrge kliirens on meie oludes palju olulisem kui reaalne neljarattavedu ning suurema diisli suutlikkus, kombineerituna mõistliku kütusekuluga, tundub muudest variantidest mõistlikum olevat.


Meeldib:  uuenenud disain, vaikne kabiin

Ei meeldi:  jõuetuvõitu bensiinimootor, GPS-ile «tundmatu» riik Eesti

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles