Elektriautode asemel vajaks arendamist diislid ja hübriidid

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto.
Elektriauto. Foto: Newspress

Briti ajakirja E&T hinnangul on praeguste tehnoloogiate piiratuse ning infrastruktuuride loomiseks kuluvate suurte investeeringute tõttu elektriautode arendamise asemel mõistlik panustada ökonoomsetesse diiselmootoritesse ja hübriidsõidukitesse.
 

Suurimaks probleemiks elektriautode juures on see, et tarbijad ootavad neilt tavaautodele sarnaseid sõiduomadusi ja läbisõite. Praegu kasutusel olevate akudega seotud piirangud hoiavad elektrisõidukite poolt ühe laadimisega läbitavat distantsi aga sisuliselt sajanditagusel tasemel, vahendab whatcar.ee.

Kui tavaline Ford Focus või Volkswagen Golf on ühe tankimisega võimeline läbima umbes 600 kilomeetrit, siis sama taseme saavutamiseks peaksid elektriauto akud kaaluma 1,5 tonni, auto ise olema märgatavalt suurem kui tavamootoritega analoogid ning maksaks umbes 1,8 miljonit krooni.

Tehnoloogiate arengust hoolimata pole lähima kümne aasta jooksul siiski põhjust loota, et  elektriautode poolt ühe laadimisega läbitav distants ületakse 160 kilomeetrit.

Lisaks on suurendaks elektriautode kasutamine märgatavalt üldist CO2 päästu, kuna elektri tarbimises kasutatava taastuvenergia hulk on Inglismaal marginaalne.

Selleks, et elektriautod jõuaksid oma sõiduomadustelt järele tavaautodele, peaks akude efektiivsus kasvama vähemalt kuus korda. Probleemideks on ka akude kiire vananemine ning nende laadimisele kuluv aeg.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles