Volkswagenite müük kukkus sügavasse auku

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen. Foto on illustratiivne.
Volkswagen. Foto on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Möödunud aastal vähenes uute Volkswagenite müük ligi poole võrra, mis viis müügiga tegeleva Saksa Auto ASi käibe 41-protsendilisse langusesse.

Täpsemalt müüs Saksa Auto mullu 1085 uut autot ehk 49 protsenti vähem, kui 2008. aastal. Viis enimmüüdumat mudelit aruandeaastal olid Golf, Tiguan, Touran,Passat ja Golf Variant, moodustades 61,68 protsenti müüdud autode koguarvust.

Ainuke positiivne müügitulemus võrreldes eelmise aastaga oli kasutatud autode müügis, mille kasv oli 75 protsenti (2008: 32), kuid selle tegevusala osakaal kogutulust on vaid kümnendik.

Ettevõtte käive mullu oli 429 miljonit krooni, langedes aastaga 41 protsendi võrra. Vähenenud müügimaht tähendas firma jaoks ka 33 miljoni kroonist kahjumit, mis võrreldes 11 miljoniga aasta varem tähendab ligi 400 protsendist langust.

Ometi märgivad firma juhatuse liikmed Jussi Pärnpuu ja Toomas Kuusk majandusaasta aruandes, et saavutatud tulemust kasumi osas hinnatakse antud turusituatsioonis rahuldavaks.

Selleks aastaks prognoosivad juhid nii käibe kui ka kasumi numbrite suurenemist 2008. aastaga võrreldes vastavalt 2 ja 113 protsenti.

Saksa Auto keskmine töötajate arv mullu oli 108 töötajat, mis võrreldes 2008. aastaga on 7 protsenti vähem.

Teisalt moodustasid 2009. aastal ettevõtte tööjõukulud 30,5 mln krooni, vähenedes võrreldes 2008. aastaga 30 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles