Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Mercedes-Benz GLA

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLA Foto: WhatCar?

Mercedes hakkas oma pisimaasturi turuletoomisest rääkima juba vähemalt neli-viis aastat tagasi, kuid eks vahepealne majanduskriis ja muud maailma hädad, viisid asjad lõpuks nii kaugele, et see alles nüüd meie teedele jõudis, kirjutab Whatcar?´i peatoimetaja Tõnu Tramm. Rohkem pilte näeb siit.

Küllap oleks mulje GLA-st jäänud pisut teine, kui oleksin sõitnud kõige tavalisema versiooniga. Sellega, milleks GLA on loodud: maastikusuutliku nelikveolise autoga, mis näeb välja nagu pisimaastur ikka välja peab nägema.

Paraku on AMG-paketiga versioon tavalisest GLA-st 16 mm madalam, ehk maastikusuutlikkus satub siinkohal juba teatava küsimärgi alla. Ok, tagant näeb ehk tõesti veidi vingem aga kui n-n tavalisel GLA-l on esipamper maasturile omase suure laia alumise õhuvõtuavaga, siis AMG-paketiga esiosa on (vähemalt eemalt vaadates) üpriski sarnane tavalise A-klassiga. Isikupära jääb vajaka.

Ok, mitte keegi ei sunni kedagi seda paketti ostma ja tegelikkuses ongi GLA ju täiesti arvestatav väikemaastur. Tema kliirens on väidetavalt kõrgem veel, kui näiteks Honda CR-V-l.

Väidetavalt seetõttu, et Mercedes ise ei avalda kliirensit üheski oma ametlikus pressimaterjalis. Internetist otsides kohtab aga erinevaid numbreid, alates 174 mm-st kuni 185 mm-ni välja.

Vahet pole, tubli tulemus mõlemal juhul. Lisaks saab talle tellida tõelise maastikupaketi, mis suudab tõsta vedrustust veel 3 cm võrra. Üle 20 mm kliirens on aga juba väga kõva sõna ka märksa tõsisemate linnamaasturite seas.

Loe pikemalt GLA proovisõidu muljetest Whatcar?ist.

Tagasi üles