Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Vaata, milliseid nõukogudeaegseid sõiduautosid peab Autoleht parimaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liina Laanemets
Copy
Nõukogudeaegsed autod
Nõukogudeaegsed autod Foto: pille russi / autoleht

Küsimus, milline on parim nõukogudeaegne auto, põhjustas Autolehe toimetuses mitmeid kirglikke vaidlusi, kuid lõpuks suudeti sõidukid siiski esikümnesse reastada.

Kaasajal on enamikust Nõukogude autodest saanud hobisõidukid, vanemad neist maksavad juba soliidseid summasid, uuemad sobivad hästi algajatele autohuvilistele esimeseks remondi või taastamise harjutamiseks, sest hinnad on taskukohased ja varuosade leidmine sujub endiselt üsna hõlpsasti.

Esimene koht kuulub Pobedale ja seda mitte seepärast, et nimi justkui kohustaks. Pobeda tähendab vene keeles võitu. Tegemist on oma ajas mitmes mõttes väljapaistva autoga: moodne disain, kandevkere, mahukas sõitjateruum, esiratastel sõltumatu vedrustus. Pobeda oli esimene kandevkerega auto Nõukogude Liidus.

Pobedat toodeti 1946-1958, kuid 1948. aastal tootmine peatati kvaliteediprobleemide tõttu.

Autolehe poolt koostatud nõuka-autode pingerea TOP 5:

  1. GAZ M-20 Pobeda
  2. VAZ-2121, Niva
  3. GAZ-24 Volga
  4. VAZ-2101
  5. Moskvitš-408/412

Pikemalt loe 18. juuni Autolehest.

Tagasi üles