Eestimaalased on endiselt linnamaasturiusku

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Kõige rohkem ostetakse Eestis keskklassi väikeautosid, mille turuosa ulatub veidi üle kolmandiku. Linnamaasturite osakaal on aga viimastel aastatel selgelt kasvanud, ulatudes üle buumiaegse taseme.

«Üllataval kombel hakkas maasturite populaarsus ja osakaal suurenema just masu aegadel, mil auto ostmisel tehti väga sunnitud ja äärmiselt ratsionaalseid valikuid,» nentis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) juht Arno Sillat.

Ta lisas, et võrreldes 2008. aastaga on maasturite osakaal uute sõiduautode müügist kasvanud 16,3 protsendilt 29-le. Seejuures veavad kasvu eraisikud – AMTELi andmetel oli maasturite turuosa uute erasõiduautode seas esimeses kvartalis 36 protsenti, samas kui ettevõtete autode puhul oli selleks 25 protsenti.

Maasturite plussid

«Autotööstuse tootearenduses on viimasel ajal tehtud suuri edusamme, mis on linnamaasturi sõidumugavuse viinud tavasõiduautoga juba üsna sarnasele tasemele. Eestlaste praktilist meelt arvestades valitaksegi otstarbekas ja heade sõiduomadustega auto,» põhjendas maasturite populaarsust Honda Balticu turundusjuht Eneli Ponkin.

Swedbanki autosektori juht Marko Kiisa lisas, et oma mõju avaldab ka kasutatud autode turu korrastamine riigi poolt.

*Toyota RAV 4 on käesoleva aasta esimese viie kuuga arvele võetud 314 eksemplari, mitte 414, nagu on esitatud graafikus. Postimees vabandab toimetamise käigus tekkinud vea eest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles