Päevatoimetaja:
Kaido Einama

«Roheline» BMW plaanib pirakat džiipi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
BMWd autopoe ees Pekingis.
BMWd autopoe ees Pekingis. Foto: AFP / Scanpix

BMW on suure surve all vähendada oma sõiduriistadest tulevat tossu. Seega võiks arvata, et uue hiigelmaasturi meisterdamine pole kõige kenam mõte.

Kuid kuna pinnas on i3 ja i8 «elektrikate» ja pisemate BMWdega ette valmistatud, võib nn ülemises otsas veelgi enam laiutada.

Ja nii teebki Bayerische Motoren Werke meile teatavaks, vahendab Financial Times, et eurooplase kohta niigi suhteliselt pirakas X5 saab endale suure venna.

X7 saab tõenäoliselt kolm istmerida, osutub enam kui 5 meetri pikkuseks ning kavatseb kaaluda üle kahe tonni.

BMW sõnutsi «vastab [X7 ehitamise] otsus täielikult jätkusuutlikkuse teemale. Suurte autode ja maasturite puhul eeldatakse sageli üldistavalt, et need võtavad väga palju kütust. Meie maasturid mitte.»

Üldiselt arvatakse, et suurt džiipi on vaja peamiselt Hiina turu tarvis. Sealt tuleks ka raha keskkonnasõbraliku toodangu arendamiseks. «Hiinlased maksavad kinni puukallistajad Californias,» ütles autoalase uuringufirma ISI Group juht Arndt Ellinghorst.

Tagasi üles