Sel aastal müügile jõudnud uuel Chevrolet Sparkil ei ole mitte midagi pistmist vana Daewoo Matizega, millest ta õigupoolest ju põlvneb.
Chevrolet Spark - linnaauto noorele ja trendikale
Ehkki ka Daewoo Matiz oli omal ajal igati trendiloov auto oma mahtuniversaaliliku kerega ja seda joont hakkasid pärast teda järgima ka mitmed teised autotootjad.
Tänane Chevrolet Spark on totaalselt teist masti masin, võttes aluseks need trendid, mis tänapäeval rahvale peale lähevad, kirjutab whatcar.ee.
Selle auto loomisel visandati mitu erinevat kontseptsiooni ja lasti inimestel endal valida, milline neile kõige rohkem meeldib.
Meeldis just selline, nagu on praegune Spark ja kusjuures auto kujustust ei muudetud teekonnal paberilt tootmisliinile peaaegu üldse. Harva tuleb ette neid juhuseid, mil kontseptsioonimudel üks-ühele tootmisse läheb.
Miks peaks inimene, kes sõidab 90 protsenti või enam ajast linnas, ostma omale suure auto? Oluline on ju see, et linnaauto suudaks liikuda vilkalt, et temaga oleks hea manööverdada, parkida ja et ta vajadusel mahutaks ära ka õhtuse poekoti.
Ja et ta tarbiks mõõdukat kütust. Eriti, kui peres mitu masinat: üks suurem, millega nädalavahetus suvilas käia, teine väiksem, igapäevaseks töölkäimiseks.
Hind
Just selliseks puhuks on Spark igati paslik valik. Või siis näiteks tudengile, kellel load taskus ja kes tahaks midagi stiilset ja taskukohast.
Hind alates 119 900 kroonist peaks olema küll hea diil, lisaks saab Sparkiga kaasa 5-aastase või 150 000 kilomeetrise garantii, mis on samuti oluline fakt.
Ja enam ei ole Sparki baasmudel vaid neli ratast ja rool, nagu seda Matizi aegadel ette tuli, kus baashinna eest ei saanud isegi roolivõimendit ja juhi turvapatja kaasa.
Sparkil on selle raha eest olemas ABS ja kuus turvapatja, kuid raadiot ja kabiinijahutajat paraku siiski mitte.
Konditsioneeritud variant maksab Sparkil alates 138 600 krooni, ehk ligi paarkümmend tuhat krooni enam ja lisaks konditsioneeriga saab kaasa ka USB pistikuga MP3 toetava CD-raadio, esimesed elektrilised klaasitõstukid ja veel nipet-näpet.
Tõsiasi on muidugi see, et linnasõiduks kulub noorele ja trendikale inimesele ära ka pisut võimsam mootor. Kaks neid üldse ongi: üks 1-liitrine ja 68 hobujõuline, teine 1,2-liitrine ning 81 hobujõuline bensiinimootor.
Ütleme nii, et sõidavad mõlemad ja mitte sugugi kehvasti. Eks esimene tahab küll rohkem vajutamist saada, kuid teine liigutab alla tonnise tühimassiga autot juba päris nobedalt.
Ja kütust kulutavad nad mõlemad täpselt ühepalju: keskmiselt 5,1 liitrit sajale kilomeetrile, linnasõidul 6,6 liitrit.
Nii et kui hing ihkab foori tagant kiiremat starti, siis loomulikult võiks panustada 1,2-liitrisele. Siin tuleb arvestada, et 1,2-liitriste hinnad algavad 151 700 kroonist, kuid seda juba konditsioneeri, raadio, pardakompuutri ja kõige muu vajalikuga.
Ehk tegelikult see versioon peakski olema selline, mis tavaostja nõudmised igati ära rahuldab. Kes tahab juba väga erilist autot, võib valida erinevate istmete- ja armatuurlauatoonide vahel ja sellisel juhul maksab see auto 169 000 krooni, kuid see on ka lagi. Enam kallimat baasversiooni Sparkil ei ole.
Kokkuvõtteks
Proovisõidul jätab Spark igati sümpaatse mulje. Eks müratase ole muidugi sellistel pisiautodel nagu ta on, ehk mootorimüra käib kiirendamisel asja juurde.
Väga stiilne on mootorrattalt inspireeritud kompaktne näidikutabloo oma digitaalse tahhomeetri ja muu vajaliku infokogumiga. Sisedisain on sellise autoklassi kohta samuti okei.
Materjali valik on klassile kohane ehk midagi väga vapustavat siin ei ole. Ka tagaistmele mahub istuma. Ja mitte ainult väike laps, vaid kaks täitsa suurt inimest. Kolmanda suure inimesega läheb juba keeruliseks, sest õlaruumi napib.
Kui tagaistmete seljatoed alla lasta, moodustub igati soliidne kaubaruum, ehk vajadusel saab Sparkiga vedada ka päris suuri asju.
Luuk on suur ja avaus, kust asju autosse panna, samuti. Vaid paar pisikest negatiivset nüanssi jäid silma: juhil puudub paremale küünarnukile tugi ja kui tegemist lühemat kasvu juhiga, kes istme ettepoole laseb, jääb käigukang pisut ebamugavasse positsiooni - võiks olla pisut eespool.
Ehk kokkuvõtteks - igal autol on omad «kiiksud», kuid Sparki kiiksud on eluliselt nii väheolulised, et ei maksa neid väga tähele panna.
Olulisem on siiski see, et mõõduka rahasumma eest saab igati stiilse linnaauto, millel on pealekauba 5 aastat garantiid. Kui just 150 000 kilomeetrine läbisõit enne ette ei viska.
Meeldis: Stiilne välimus ja sisemus, juhitavus
Ei meeldinud: Mootorimüra, käetoe puudumine