USA transpordiameti esialgsed uuringud näitavad, et mitmel juhul, kui autoomanik kaebas oma Toyotaga juhtunud õnnetuses autotootja vigase gaasipedaali peale, oli tegelik süüdlane juht ise.
Uuring: Toyota õnnetustes süüdi juhid
Uuringuga seotud inimesed rääkisid Wall Street Journalile, et mitme õnnetuse uurimisel selgus, et autojuht oli kriitiliselt hetkel sõtkunud piduri asemel põhja hoopis gaasipedaali, mis ka õnnetuse põhjustas. Oluline on lisada, et taolised tulemused selgusid nende juhtumite seast, kus juht väitis kindlalt, et piduripedaal ei töötanud.
Taoliste juhtumite täpset arvu, ei õnnestunud lehel siiski teada saada.
Leht täpsustab, et uuringuid on seni läbi viinud USA vastavad võimud, mitte Toyota ise. Samas ei andnud ametiasutused leidude kohta ametlikku kommentaare.
Uuringud on ka toetanud Toyota väiteid, et vigade põhjustaja ei ole elektroonika. Just sellele väitele on üles ehitatud enam kui 100 inimesi kohtuasi autotootja vastu.
Veelgi enam – uurijad on siiani avastanud vaid ühe juhtumi, kus süüdistada võib autot. Möödunud aasta 28. augustil hukkunud California politseinikku ja kolm reisijat sõidutanud Lexuse gaasipedaal jäi tõepoolest jalamatti kinni.