Galerii: klassikaliste sportautode iludusvõistlus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tänavu korraldati Soomes Turu linna lähistel Kakskerta saarel järjekordne klassikaliste sportautode elegantsuse mõõduvõtt, ehk klassikaliste autode iludusvõistlus nime all «Classic sportcar concourse d´elegance».

Selle aasta näituse teemad olid Alfa Romeo 100, Jaguar 75 ning AMOC 75 ehk Aston Martin’ite omanike klubi 75-aastane juubel. Samuti kuulusid teemaderingi veel sellised margid, nagu Lotus, Mercedes-Benz, Lamborghini, Porsche ja Audi, vahendab Whatcar.

Ilm oli kaunis, rahvast vooris mõisapargis massiliselt, tuldi tervete peredega silmitsema iludusi, milliseid meil Eestis ealeski ei kohta. Vähemalt sellises koguses.

See on lausa vapustav, milliseid haruldasi isendeid meie põhjanaabrite autotallides leidub! Muru oli autosid risti-rästi täis, suurim valik oli Mercedeseid ja Porschesid, kuid kohal oli ka piisav kogus veripunaseid Ferrarisid.

Eriti silmatorkavad eksemplarid olid 2010. aasta Rolls-Royce Ghost ning Espoost pärit meistrimehe Stig Fagerstedti kahest rariteedist – Rolls-Royce’ist ja 1928.aasta Cadillac Dual Cowl Phaeton’ist kokku ehitatud 1920-ndate boat-tail stiilisRolls-Royce Silver Meteor, milliseid ongi maailmas vaid üksainus…

Mootoriks sobitas ta Rootsi õhujõududepoolt maha kantud, algselt Spitfire hävitajatele loodud 27 liitrilise 650 hj V12, mis võtab täisvõimsusel selle monstrumi peal kütust 700 liitrit tunnis. Aeg-ajalt rahvale näituseks autot käivitades kangestusid nii lähedal kui kaugemal olevad külastajad…

Väga põnev oli ka noortele kollektsionäärivõsudele mõeldud 1957-nda aasta vormeli sõitev mudel Maserati 250 F1 «Fangio 1957», milliseid toodetakse käsitööna Itaalias, Modenas. 50 cm3, 2,5 hobujõudu. Toodetakse neid muidugi väga vähe ja kollektsionääride peredes on nad väga hinnatud, olenevalt variandist, algavad hinnad 10 000.- EUR.

Auhinnavõitjad

Auhindu jagati päeva parimale kupeele, päeva parimale lahtisele ning lõpuks üldvõit ehk Best Of Show. Zhürii hindas kohalesõitnud rariteetide algupärasust ja ka haruldust.

Parima kupee esikoht läks kõigi aegadeüheks maailma ilusamaks ja stiilsemaks peetud 1955.aastaBentley Continental Fastback HJ Mulliner Coupe`, milliseid toodetud vaid 200. Spetsiaalmudel oli alumiiniumist, imepehmete istmetega, väga mahukas, ideaalne luksuslikeks pikkadeks reisideks oma 4,5 liitrise 150 hj mootoriga.  Teise koha sai 1968. aasta Aston Martin DBS Vantage ja kolmanda koha Porsche Turbo.

Soome Sportautode Liidu auhind läks Šveitsist Soome toodud punasele Renault Alpine 310-le, päeva parim Lotus – 1984. aasta Lotus Esprit Turbo. Auhinna andis üle meie Auto 100 esindaja Paavo Rebane.

Päeva parim Jaguariks valiti Jaguar XK 120 Open Two Seater Super Sports aastast 1952. 220 hj, maksimaalne kiirus 215 km/h, sama autoga sõideti juba 50-ndatel Soomemaal ka ohtralt rallidel.

Päeva parim Alfa Romeo oli 2600 SprintCoupe, parima lahtise auto valimisel sai kolmanda koha 1965. aasta kuldne Mercedes-Benz 230 SL ning teise koha haruldane Alvis Barson Special aastast 1937.

Sellel autol oli peal üks kahest Alvise enda toodetud 8silindrilise mootori prototüüpidest, kusjuures teine selline on tänaseks hävinenud. Inglise firma Alvis kasutas selle täisverelise sportauto ehitamiseks Bugatti lehtvedrusid, Ford Delivery tagasilda ja Talbot-Darracq esisilda.

Ning parim lahtine auto, «Best Of Show» preemia ja Aston Martin Owners Club eripreemia läks Stockholmi, halli tooniAston Martin DB2 Drophead Coupe´le, aastast 1951. Selliseid autosid toodeti vaid 98.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles