/nginx/o/2010/08/16/418463t1hb407.jpg)
Volvo avariide uurimise meeskond (Volvo Accident Research Team) on 40 aasta jooksul fikseerinud ja uurinud kogu maailmas 40 000 reaalset liiklusõnnetust, milles on osalenud firma poolt toodetud sõiduautod, edastab Whatcar.ee.
Volvo avariide uurimise meeskond (Volvo Accident Research Team) on 40 aasta jooksul fikseerinud ja uurinud kogu maailmas 40 000 reaalset liiklusõnnetust, milles on osalenud firma poolt toodetud sõiduautod, edastab Whatcar.ee.
Testides fikseeritakse õnnetuspaigal reaalselt toimunud liiklusõnnetuste tagajärjed ning uuritakse selles osalenud sõiduvahendite kahjustusi. Nii kogutud infot kasutatakse juba tootmises olevate automudelite konstruktsiooni parandamiseks ning tulevaste autode konstrueerimisel.
Esimest korda uuriti reaalsete õnnetuste tulemusi juba 1966.aastal, kui hinnati Volvo inseneri Nils Bohlini poolt leiutatud kolmepunkti turvavööde poolt pakutavat kaitset. Siis selgus, et see võimaldas vigastuste hulka vähendada 50 protsendi võrra. Volvo Accident Ressearch Team asutati mõni aasta hiljem - 1970.
Praegu Volvo autodel kasutatavatest turvatehnoloogiatest on reaalsete avariide uurimisest saadud info põhjal loodud avarii puhul kaela vigastuste hulka vähendav WHIPS (Whiplash Protection System).
Samaaegselt tähistab oma kümnendat sünnipäeva ka Volvo Safety-Center Göteborgis, mida peetakse maailma üheks moodsaimaks testikeskuseks.
Kümne aastaga on seal läbi mängitud üle 30 000 avariisimulatsiooni, iga uus automudel osaleb vähemalt 150 avariitestis.
Varem testiti samas keskuses ka Volvo toonase emafirma Fordi teiste tütarfirmade toodangut, kuid pärast Volvo müümist hiinlastele selline praktika enam ei jätku.