Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Maasturite müük on seotud rasvumise kasvuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Consumer Reportsi spetsialistid on jõudnud arusaamisele, et suurte autode müügi ja kütusehinna tõusu taga on ülekaalulised ameeriklased.

Nimelt suurenes 2007. kuni 2009. aastani rasvumise käes kannatavate ameeriklaste hulk 1,1 protsendi võrra ning kokku on neid 2,4 miljonit. Üheksas osariigis ületab ülekaaluliste inimeste hulk 30 protsenti elanikkonnast, kusjuures alles 2000. aastal polnud neid üheski osariigis nii palju, vahendab Autonet.ee.

Seose paksude inimeste ja suurte autode müügi vahel tõi esimesena eelmisel aastal välja Resources for the Future. Nende uuring hõlmas juba varajasi seitsmekümnendaid ning tulemused olid masendavad - kui nelikümmend aastat tagasi moodustasid keskmisest tugevalt suuremad autod müüdud masinatest veel vaid 16 protsenti, siis eelmisel aastal küündis suurte autode osakaal juba tervelt 40 protsendini.

Võrreldes 1999. aastaga oli ülekaaluliste sõidutamisele kuluv kütusekulu mulluseks kasvanud 2,5 protsendi võrra. Kui võrrelda aga 1960. ja 2002. aastat, läks selle aastatuhande alguses juhtide kaalu pärast vaja 4,5 miljardit lisaliitrit kütust.

Kuid vaatamata suurte autode ruumikusele ei suuda need ülekaalulistele ja rasvumise all kannatavatele juhtidele pakkuda piisavat turvalisust – turvavööd ja -padjad on siiski esmajärjekorras arvestatud normaalse kehakaaluga inimestele.
 

Tagasi üles