Autodel hakkab ekraane väheks jääma – niivõrd palju on infot, mida juht ilmtingimata silmas peaks pidama. Kuna armatuurlaud ja keskkonsool ajavad juba üle, tuleb appi võtta esiklaas.
Auto esiklaasist saab arvutiekraan
Numbreid, noolekesi ja pilte esiklaasile kuvades tapetakse kaks kärbest ühe hoobiga, kirjutab Bloomberg Business – roolikeeraja silmapaar on suunatud peamiselt liiklusele.
HUD-ekraanid (ingl. k. head-up display – toim) on olnud lendurite kasutuses juba ammu ning alates 1980ndatest on neid teatud vormides võimaldatud väga paksude rahakottidega autoostjaile.
Viimase aasta jooksul on tehnoloogia aga tunginud nii mõnegi Mazda ja Priuse salongi ning peatselt sukelduvad sellega «peavoolu» ka Hyundai, Toyota ja General Motors.
Tootjad lubavad, et esiklaasile ei hakka hüppama sõnumid stiilis «kinnita turvavöö» ja «vaheta õli», vaid ikka juhtnöörid, mida on tarvis jooksvalt.
Spetsialistide sõnutsi ei ole mägede taga päevad, mil juhte hakkavad aitama lausa radarid – näiteks tuvastamaks ilma helkurita ja hallis kuues vihma käes teeveert mööda kõmpivat külameest. Esiklaasile ilmuks aegsasti ohu märk.