Pikemat aega põõnanud Euroopa autoturg hakkab tasapisi ärkama, kuid ennekõike haaratakse odavaid masinaid.
Euroopas on pealetungil odavautod
Euroopa autotootjate assotsiatsiooni ACEA andmetel tõusis uute sõiduautode registreerimiste arv mullu 5,7 protsendi jagu 12,6 miljoni peale – esimene kasv alates aastast 2007.
Kõige suurem edu saatis aga Renault’ Daciat ja VW omandis olevat Škodat, kirjutab Wall Street Jorurnal.
Dacia müük hüppas 24 protsendi jagu 459 141 tasemele, Škoda kasvas 14 protsenti ja neid registreeriti 554 479.
Näide elust endast: kui torulukksepp Florian Garnier (28) oma päevinäinud Renault Cliole järeltulijat otsis, osutus Dacia Lodgy lausa vastupandamatuks.
«Lodgy algab 9900 euro juurest. Midagi sarnast Peugeot’ või Renault’ valikust maksab juba vähemalt 16 000 eurot,» selgitas Garnier, kes elab Kesk-Prantsusmaal linnas nimega Montbrison. «Nii palju odavam, siin pole midagi võrrelda.»
Nagu kinnitas KPMG Londoni analüütik John Leech, on traditsioonilised autotootjad nagu GM, Ford ja Volkswagen sattunud Euroopas odavautode surve alla.
GM ja Volkswagen kaaluvadki tõsiselt omaenda odavautode ehitamist. Juba märtsis tuleb GM turule linnaautoga, mille hind peaks pressiesindaja sõnutsi algama 9500 euro juurest. Auto nimeks saab Karl.