Aston Martin võtab sihikule noormehed ja neiud

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aston Martin noori püüdmas: tegevjuht Andy Palmer avab uue Aston Martin Rapide S ukse prints Williamile.
Aston Martin noori püüdmas: tegevjuht Andy Palmer avab uue Aston Martin Rapide S ukse prints Williamile. Foto: POOL / REUTERS

Aston Martineid ostetakse imevähe. Seetõttu ei soovi firma enam piirduda traditsiooniliste klientidega nagu rahakad entusiastid või keskeakriisi põdevad härrad.

Homme avaldab Aston Martin Genfi autonäitusel oma uued ambitsioonid: muuta tootestrateegiat ning kolmekordistada müüki uute mudelite juurutamise teel.

«Ei saa sõltuda üksnes sportautodest – puhastest sportautodest traditsioonilises mõttes,» ütles Financial Timesile ettevõtte värske tegevjuht, oktoobrikuus Nissanist tagasi kodumaale naasnud Andy Palmer.

Osana uuest strateegiast paisatakse müüki äärmiselt luksuslik sedaan, mille tagaistmeil hakkavad mõnulema isikud, kes eelistavad kasutada sohvri teenuseid. Ilmselt Lagonda brändi all, mida Suurbritannias surnuist äratatakse.

Teine samm on veelgi radikaalsem. Nimelt hakatakse meelitama Astoni rooli noori ja naisi.

«Tänapäeval otsustavad uute autode ostude üle 60-80 protsendi ulatuses naised,» teab Palmer. «Ja meie siin selles tööstuses näeme naiste vajadusi üsna uduselt... nagu piisaks sellest, et autod «roosaks võõbata ja pisemaks disainida» (pink it and shrink it) ning lisada koht käekoti jaoks, ja siis veel koht kingade jaoks – minu meelest on see üsna küüniline.»

Naiselikum Aston hakkab ilmselt pakkuma võimalust istuda veidi kõrgemale... mis lõhnab crossoveri järele. Aga Palmer pidas vajalikuks põrutada: «Traditsioonilise maasturi ma välistan. Tuleb ikka lähtuda meie masinate ilust ja katsuda ette kujutada, kuidas see oleks kättesaadavan nooremale põlvkonnale ja mõjuks vähem hirmutavalt nendele arvukatele daamidele, kes praegu seda brändi küll armastavad, aga ei osta.»

Ülimalt luksuslike sõiduriistade müük on kümne juhtiva margi lõikes teinud alates aastast 2009 suisa 150-protsendilise tõusu (automüük tervikuna 37 protsenti).

Aston on aga maha jäänud. Kui 2007. aastal soetati neid veel 7300 tükki, oli mullune number hinnanguliselt 4000. Küll aga on Astonid läinud kallimaks – 80 protsendi jagu aastast 2007 kuni 2013.

Mingit hinnaalandust Palmer ette ei kujuta. «Ma usun, et me elame 1 protsendi kulul päris hästi ära,» usub juht. «Kui me ülejäänute tasemele sukelduksime, siis me sisuliselt võõrandaksime end 1 protsendist.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles