Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Yamaha läheb kolmandale katsele nelja rattaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Yamaha Motiv.
Yamaha Motiv. Foto: Yamaha

Pärast kahte silmatorkavat läbikukkumist autoturule sisenemisel on Yamaha vapralt valmistumas kolmandaks katseks.

Maailma suuruselt teine tsiklitootja on saanud kampa omal ajal vormel-1 autosid disaininud Gordon Murray, kellega koostöös tahetakse juba 2019. aastal pakkuda eurooplastele kaheistmelist tööle-koju vuramise vahendit.

Nagu ütles Financial Timesile Yamaha tegevjuht Hiroyuki Yanagi, võib Euroopa suurlinnades nagu Berliinis, Londonis, Pariisis ja mujal täheldada kasvavat nõudlust väikeste ja ökonoomsete autode järele, millega kitsastel tänavatel igalt poolt läbi pääseks.

Lisaks sellele karmistavad just Euroopa linnapead innukalt keskkonnanõudeid – seetõttu ongi läbimurdeks valitud vana kontinent.

Turg ei tundu just sõbralik. IHS Automotive on välja rehkendanud, et miniautode müük Euroopa Liidus kasvab 2020. aastaks vaid 1,24 miljoni peale aastas (mullu 1,1 miljonit).

Esimest korda proovis Yamaha autoga õnne 1960ndate lõpus, aidates Toyotat 2000GT valmistamisel. Nimetatud sõiduki roolis istus filmis «Elad vaid kaks korda» (1967) James Bond isiklikult. Müügiks auto aga ei läinud, kuna maksis liiga palju.

1990ndate alguses käis Yamaha välja sõiduki nimega OX99-11. Tegemist oli nende F1 auto «taltsama» versiooniga, mille salongis jagus ruumi vaid juhile. Taas osutus probleemiks hind, mis tõotas tõusta üle 800 000 dollari.

Seekord on aga Yanagi sõnutsi kavas teha «tõelist ja praktilist äri». Juba aastal 2013 näitas Yamaha prototüüpi nimega Motiv, milles kombineeriti mootorratta-tehnoloogiat ja Murray iStream tootmissüsteemi, mis võimaldab valmistada odavalt kergest terasest karkassi.

Neljarattaline Yamaha tuleb nii bensiini- kui elektrimootoriga.

Märksõnad

Tagasi üles