California osariigi võimud kaaluvad elektriautode erisoodustuse piiramist, kuna statistika järgi kasutatakse seda enim Tesla luksusautode ostmiseks, kuid keskmine Tesla soetaja teenib aga niigi kaks korda riigi keskmisest palgast enam, kirjutab Bloomberg.
California osariik kaalub Tesla ostmisel erisoodustuse kaotamist
«Keskmisele californialasele on keeruline selgitada, miks peaks keegi 100 000 dollarit maksva auto ostmisel veel allahindlust saama,» ütles California osariigi vabariiklasest senaator Ted Gaines, kes on koostanud esialgse kava, mille järgi tuleks rohkem kui 40 000 dollarit maksvate elektriautode puhul osariigi poolt makstav soodustus kaotada.
«Ma olen endalt küsinud sama küsimust ja ma ei oska seda kuidagi õigustada».
Kolm neljandikku USA osariikidest pakuvad keskkonnasäästlike autode ostjatele mingisugust hinnaalandust või muud stiimulit. California osariik pakub akutoitel elektriautode nagu Tesla Model S ostjatele 2500 dollari suurust dotatsiooni, vesinik-kütuseelemendiga autode nagu Hyundai Tucson puhul ulatub toetus 7500 dollarini.
California osariigis moodustavad Tesla rohkem kui 71 000 dollarit maksvad autod soodustuste saajatest lausa viiendiku.
Tesla ärijuhi Diarmuid O´Connelli sõnul on Gainesi ettepanek seotud pettumusega, et autotootja otsustas rajada oma 5 miljardit maksva akutehase California osariigi asemel Nevadasse.