Veebruaris järsult langenud uute sõiduautode müük tegi märtsis sama järsu tõusu, kasvades mulluse aasta sama kuuga võrreldes koguni 14 protsenti võrra.
Automüük kasvas märtsis järsult
Kui mullu müüdi märtsis 1713 uut sõiduautot, siis tänavu lausa 1946, teatas Eesti automüüjate liit AMTEL. Liidu kinnitusel pole märtsis Eestis sedavõrd palju uusi sõiduautosid müüdud pärast 2008. aastat.
«Uute autode müük on sel aastal käinud nagu ameerika mäed - üles-alla, ilma kindla trendita. Oma osa on käibemaksuseadusel ja sellest tingitud segadusel ning ebakindlusel. See kajastub eelkõige suuremate sõiduautode ja maasturite müügi tagasiminekus eelmise aastaga võrreldes,» ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
Edukas müük märtsis tõstis müüginumbrid napilt plusspoolele ka kolme kuu kokkuvõttes: tänavu müüdi esimeses kvartalis 4793 uut sõiduautot, mullu samal perioodil aga 4753. Kasvas ka uute sõiduautode osakaal kogu sõiduautode impordist võrreldes eelmiste kuudega, ulatudes märtsis 48 protsendini.
Turuliidrina jätkas automarkide seas Toyota 232 müüdud sõiduautoga. Järgnevad kohad kuulusid Hondale ja Škodale, vastavalt 209 ja 189 autoga.
Mudelite edetabelis moodustasid esikolmiku Nissan Qashqai 132, Honda CR-V 115 ja Škoda Octavia 90 müüdud autoga. Lisaks Eesti-sisele müügile läks eksporti 74 autot.
Jätkuvalt on populaarseim segment väike keskklass 33 protsendiga, teiseks enim müüakse keskmisi maastureid ja kolmandaks keskklassi autosid. Elektriautosid müüdi märtsis viis.
Tarbesõidukite müük tegi märtsis AMTELi teatel veelgi suurema hüppe kui sõiduautode oma, kasvades mulluse märtsiga võrreldes 36 protsenti. Tänavust esimest kvartalit mulluse sama perioodiga võrreldes kasvas tarbesõifdukite müük ligi 18 protsenti.
Kokku on tänavu esimeses kvartalis müüdud 1257 uut tarbesõidukit. Markidest oli märtsis edukaim Peugeot 97 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroen 59 ja Škoda 55 tarbesõidukiga. Veokeid müüs märtsis enim Volvo, järgnesid Scania ja Mercedes-Benz.
Sillati sõnul näitavad järgmised kuud, kas automüügis saabub stabiilsus. «Selleks annab lootust tõusev tarbesõidukite müük - majandus kasvab, ettevõtetel on tööd ning mida vedada. Elektriautode müügis aga jätkub selge langustrend ja selles osas tunneli lõpus valgust eriti ei paista.»