Kaia Kanepi mängude ajal New Yorgi tenniseturniiril lendas suhtlusvõrgustikus Facebook mängule kommentaare pea samasuguse kiirusega nagu liikus pall väljakul. Taoline kommenteerimise vajadus võib tulevikus televisioonist teha osakese suhtlusvõrgustikust.
Tulevik: televisioonist saab suhtlusvõrgustik
Teler saab osaks sotsiaalsest suhtlusvõrgustikust, kus pole enam oluline ainult vaatamine vaid ka näitamine ja nähtaval olemine, vahendas New Scientisti ennustust Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.
Paljud tehnoloogiaeksperdid arvavad, et kõige olulisemalt muudab meie vaatamisharjumusi tehnoloogia, mis võimaldab teleekraani abil suhelda ja sisu jagada. Selles võidujooksus on eelis neil, kes suudavad Facebooki ja Twitteri sarnaste suhtlusvõrgustike edulugu telemaailmas korrata.
Sotsiaalse televisiooni idee on lihtne: vaataja saab oma muljeid reaalajas teiste vaatajatega jagada. Nii on võimalik anda soovitusi või rõõmustada üheskoos lemmikmeeskonna võiduvärava üle ning enam pole oluline, kus keegi telerit vaatab.
Tõik, et Twitteri serverid jooksid jalgpalli MMi ajal umbe, sest inimesed soovisid innukalt mängude kohta arvamust avaldada, tõestab taolise stsenaariumi tõenäolisust. Samuti viitas 2008. aastal USAs tehtud uurimus, et viiendik inimestest sooviks sõpradelt saada telerivaatamissoovitusi ning neile meeldiks saate ajal teistega arvamusi vahetada.
Samas on sotsiaalse televisiooni teel ka komistuskive – näiteks sisu kättesaadavuse küsimus. Anda sisu sotsiaalsetele telekanalitele tasuta näitamiseks, ei paku ilmselt tootjatele huvi. Teisalt on sotsiaalsetes televõrgustikes reklaamiandjal kergem oma sihtgrupini jõuda.
Eraldi küsimus on ka kujundus. Uuringud on näidanud, et vaatajad ei taha, et kommentaarivoog jookseks otse teleekraanile.
Tuleval kuul alustab USAs Google-TV ja tehnoloogiahiid pole seni avaldanud, kas neil on plaanis pakkuda sotsiaalset võrgustumist või mitte.