Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volvo Vene juht: Venemaa autoturg kukub kokku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Volvo S60 reklaam Moskvas.
Volvo S60 reklaam Moskvas. Foto: Dmitry Serebryakov / ITAR-TASS

Märtsis ettevõtte Volvo Car Russian tegevjuhina alustanud Mikael Malmsten ütles Kauppalehtile, et Venemaa autoturu kehvad ajad on alles ees.

«Ühe ennustuse kohaselt kukub tänavu Venemaal müüdavate uute sõiduautode arv pooleteise miljonini,» ütles ta. «Aga keegi ei tea, millega see lõpeb. See võib kukkuda isegi palju rohkem.»

1,5 miljonit uut sõiduautot aastas tähendaks, et kolme viimase aastaga oleks Venemaa autode müük vähenenud tervelt poole võrra.

Malmsteni sõnul on tänavuse aastaga, jaanuarist aprilli keskpaigani, autode müük vähenenud 40 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kukkumine võib tulla aga järsemgi.

«Kui rubla kurss hakkas kukkuma mullu sügisel, kiirustasid tarbijad ostma uusi autosid. See põhjustas ajutise kiire tõusu nõudluses. Seejärel äri seiskus ja nii mõnelgi margil, eriti sakslastel, jäid suured laovarud,» rääkis ta ajalehele. «Neid laovarusid on talve jooksul agressiivselt vähendatud suurte allahindluskampaaniatega, mis on omakorda ilustanud registreerimiste koguarvu.»

Malmsteni sõnul müüakse 70-80 protsenti uusi autosid Moskvas ja Peterburis, ning seal on tarbijatel veel raha. Mujal Venemaal aga enam mitte ja seda näitab ka autode müük.

ka premium-klassis, kuhu Volvo kuulub, on müük kukkumas. Mullu müüdi Venemaal 15 000 uut Volvot, tänavu võib müük jääda Malmsteni sõnul 10 000 juurde. «Vana tõde on, et kui uute müük kukub, proovi tulemus saavutada kasutatud autode müügiga,» ütles ta, märkides, et järelturu osakaal Volvo Vene esinduse müügis on aasta algusest kasvanud juba 13 protsenti.

Tagasi üles