Aprillis müüdi Eestis 1984 uut sõiduautot, 0,9 protsenti vähem kui mullu samal kuul.
Sõiduautode müük vähenes aprillis
Kokku on tänavu nelja kuuga müüdud 6777 uut sõiduautot, see ületab möödunud aasta sama perioodi müüki 0,3 protsendi võrra, teatas automüüjate liit AMTEL.
Liidu teatel oli uute sõiduautode osakaal kogu sõiduautode impordist aprillis 49 protsenti ja see on jätkuvalt kasvanud.
Automarkide seas jätkab turuliidrina Toyota 285 müüdud sõiduautoga. Järgnevad kohad kuulusid aprillis Škodale ja Volkswagenile, kes müüsid vastavalt 184 ja 181 sõiduautot. Mudelite seast moodustasid esikolmiku Škoda Octavia 72, Toyota Avensis 65 ja Honda CR-V 62 müüdud autoga. Lisaks Eesti turule müüdud autodega läks eksporti 74 sõiduautot.
Väiksed keskklassi autod on jätkuvalt populaarseimad ja moodustasid aprillis kõigist müüdud autodest 31 protsenti. Teiseks suurim segment oli keskklass (16 protsenti) ja kolmandaks väikeautod (13 protsenti). Nende segmentide osakaal, aga samuti väiksemate maasturite osakaal on AMTELi teatel võrreldes mulluse aprilliga selgelt kasvanud. Samal ajal on langenud keskmiste ja suurte maasturite müük.
Tarbesõidukeid müüdi aprillis 406, mida on koguni 35 protsendi võrra rohkem kui mullu. Nelja kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 21,6 protsendi võrra rohkem tarbesõidukeid kui mullu samal perioodil.
Citroen müüs aprillis 60 tarbesõidukit ja oli sellega automarkide seas edukaim. Järgnesid Škoda 52 ja Peugeot 47 müüdud sõidukiga. Veokite segmendis olid aprillis kaks edukaimat müüjat Scania ja Volvo, vastavalt 25 ja 19 müüdud veokiga.