Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Saksa autolegend teeb Hiina raha eest comebacki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Borgward Isabella tõi 1950ndatel seni askeetlikku pereautode segmenti sportlikkuse, suutlikkuse ja sõidumugavuse. Isabella oli ka populaarseim Borgwardi mudel, seda toodeti 200 000 tükki ja eksporditi suurtes kogustes ka USAsse.
Borgward Isabella tõi 1950ndatel seni askeetlikku pereautode segmenti sportlikkuse, suutlikkuse ja sõidumugavuse. Isabella oli ka populaarseim Borgwardi mudel, seda toodeti 200 000 tükki ja eksporditi suurtes kogustes ka USAsse. Foto: borgward.com

Hiinlaste rahastatud Saksa legendaarne autotootja Borgward kavatseb tänavusel Frankfurdi autonäitusel septembris esitleda oma linnamaasturit, mis on esimene seda marki kandev auto 55 aastase vaheaja järel.

Kunagi Saksamaa kolme suurima autotootja sekka kuulunud Borgward teatas oma comebackist juba Genfi autonäitusel, kuid siis ehtis ettevõtte stendi vaid 1957. aasta Borgward Isabella Coupe.

Vahepeal on ettevõte palganud tegevjuhiks endise Daimleri Hiina operatsioonide pealiku Ulrich Walkeri, kel on sidemeid Hiina autotootjatega, peamiselt Beiqi Fotoniga. Saksa ajakirjanduse andmeil on Foton ka Borgwardi investor.

Seni peamiselt Aasia veoautode turul tuntud Foton plaanib järgmisel aastal turule tuua oma esimese linnamaasturi nimega Sauvana. Ka Borgward kavatseb esimese autona luua just linnamaasturi ning tuua see turule nimelt samal ajal, mis autoportaalide hinnangul on vaevalt kokkusattumus.

Tõepoolest – Hiina Global Times kirjutab, et Foton on registreerinud Borgwardi Hiinas kui kaubamärgi, mis viitab tihedatele sidemetele ettevõtete vahel. Siiski arvavad ajalehe küsitletud analüütikud, et Hiina turul pole Borgwardil erilist šanssi: turg langeb, väikest importautode segmenti domineerivad BMW, Audi ja Daimler ning Borgwardi nimi ei ütle hiinlastele midagi.

Küll aga ütleb see nimi palju sakslastele. Saksa inseneri Carl Friedrich Wilhelm Borgwardi 1929. aastal rajatud omanimeline autotootja oli omal ajal tuntud kui paljude innovatsiooniliste leiutiste rakendaja, olles n-ö omast ajast ees. Kuni 1961. aastani tootis Borgward kokku miljon sõidu- ja veoautot.

Borgward lõpetas võlausaldajate nõudmisel 1961. aastal tootmise ning läks pankrotti. Kaks aastat hiljem surnud firma asutaja pidas pankrotti teiste suurte autotootjate orkestreeritud kampaania tulemiks.

2008. aastal taasasutas Carl Borgwardi pojapoeg Christian Borgward koos partneri Karlheinz Knössiga firma Borgward AG. Uute mudelite disainimiseks palgati Norra disainer Einar Hareide, kelle loomingust on tuntud «neljasilmne» E-klassi Mercedes (1989), Saab 900, Saab 9-3 ja Saab 9-5.

Tagasi üles