Eksperdid: isesõitvad autod võivad saada häkkeritele kergeks saagiks

Google'i isesõitva auto prototüüp

FOTO: HANDOUT/REUTERS

USA ekspertide hinnangul kujutavad häkkerid endast isejuhtivatele autodele tõelist ohtu ning nii autotootjad on kui näiteks kindlustusandjad on hakanud selle riskifaktoriga arvestama.

Aastaks 2020 või isegi varem teedele jõudvad juhita autod saavad kasutama laia ringi tipptasemel tehnoloogiat, alates elektroonilistest sensoritest ja lõpetades kaamerate, sonarite, radarite ja lidaritega (valguse avastajad), mis kõike juhib tarkvara, mis tajub tee laiust, identifitseerib märke ja isegi teetõkkeid, teatab AFP.

Aga nagu ühendatud autod ja nende pardal olevad multimeediasüsteemid, võivad ka isesõitvate autode tehnoloogilised elemendid saada haavatavaks häkkerite rünnakute poolt, hindavad USA turvafirmade ühendus ja ettevõte Perrone Robotics Inc.

Alles hiljuti hooples üks häkker, et sisenes lennu ajal WIFI-võrgu kaudu ühe USA lennuki elektroonikasüsteemidesse ja muutis seeläbi lennuki trajektoori.

Virginia ülikooli ja Pentagoniga koostööd tegevad turvalisusega tegelevat ettevõtet on nüüd testide tulemusel jõudnud tõesti järeldusele, et eeltoodud sensorite juhtimise süsteemi on võimalik sisse häkkida ja selle tööd häirida.

Näiteks suudeti tekitada olukord, kus takistusele lähenenud auto ei reageerinud lidarilt saadud andmetele adekvaatselt ja pidurdamise asemel lisas hoopis kiirust.

Internetihiiglane Google on näiteks teemaga tegelemiseks usutavasti palganud programmeerijate meeskonna, kelle ainsaks ülesandeks on proovida sisse häkkida lähikuudel teedele testimiseks tuleva isesõitva auto prototüübi infosüsteemi.

Häkkimise risk ja segadus vastutaja osas on pannud kukalt kratsima ka kindlustusettevõtjaid ning sundinud neid mõtlema lepingute, kindlstussummade ja hüvitiste ümberarvutamise peale.

Tagasi üles