Uute sõiduautode müük kukkus 14 protsenti

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota on endiselt Eesti autoostjate lemmik.
Toyota on endiselt Eesti autoostjate lemmik. Foto: Liis Treimann

Mais müüdi uusi sõiduautosid ühtekokku 1712, mida on koguni 14 protsenti vähem kui möödunud aastal, teatas automüüjate liit AMTEL.

Liidu teatel on uute sõiduautode müük tänavu kuude lõikes pidevalt kõikunud – kui märtsis tegi turg suure hüppe üles ja aprillis püsis mullusel tasemel, siis mais oli müük taas languses.

Viie kuuga kokku on tänavu müüdud 8489 uut sõiduautot, kolm protsenti vähem kui mullu sama perioodi jooksul.

AMTELi teatel pole uute sõiduautode osakaal kogu sõiduautode impordist võrreldes eelmise maiga muutunud, püsides 45 protsendi tasemel.

Automarkide seas oli ka mais esikohal Toyotat 244 müüdud autoga. Teisel kohal oli Škoda 173 autoga ja kolmas oli Honda 163 müüdud sõiduautoga.

Mudelitest müüdi enim Honda CR-V linnamaasturit (72), napilt jäi maha Škoda Octavia (70). Kolmandaks tõusis Subaru Legacy 61 autoga.

Lisaks Eesti turule müüdud autodega läks eksporti 69 sõiduautot. Elektriautode müük püsis juba teist kuud järjest nullis.

Segmentide jaotuses püsib jätkuvalt esikohal väike keskklass, mille osakaal oli mais 32 protsenti. Populaarsuselt järgmine on 17 protsendiga väikeautode klass ning kolmas keskklass ja keskmise suurusega maasturid 14 protsendiga.

Erinevalt sõiduautode müügist jätkub tarbesõidukite müük AMTELi teatel tõusujoonel. Mais müüdi tarbesõidukeid üheksa protsenti enam kui möödunud aastal. Markidest oli edukaim Peugeot 72 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroen ja Renault vastavalt 61 ja 33 sõidukiga. Veokeid müüs kõige rohkem Scania (24).

Viie kuuga kokku on tarbesõidukeid müüdud 19,1 protsenti rohkem kui mullu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles