Nutiautode ajajärgu algus on sundinud suuri autotootjaid ümber vaatama oma ärimudeleid, tegema tihedat koostööd IT-ettevõtetega ja käituma uuenduste kasutuselevõtul nagu idufirmad.
Autotootjad hädas – milliseid nutiteenuseid autodesse lubada
Autotootjate ja IT-tehnoloogia ettevõtete vahel on vallandunud tõeline titaanide heitlus selle üle, millist mobiilset tehnoloogiat lubada sõidukitesse ja mida mitte. Esmajoones tahavad mõlemad osapooled leida viise, kuidas integreerida mobiilitehnoloogia autodesse nii, et see oleks juhtidele mugav kasutada ning seejuures ka ohutu, selgus väljaande TechCrunch korraldatud Shanghai paneelil.
Internetiga ühendatud autod ise saavad omakorda kasulikuks infoallikaks liiklusolude ja ilma kohta ning õhus on küsimus, kes hakkab omama kontrolli selle info üle.
«Me vaatame seda küsimust tervikuna. Loomulikult saab auto sisemusse ja disainielementidesse paigutada palju asju. Lisaks soovime, et meie kasutajad omaksid uusimat IT-ettevõtete pakutavat tehnoloogiat ja võimalusi. Kuid me peame mõtlema turvalisusele, see on kriitilise tähtsusega eriti pärast raskeid liiklusõnnetusi, mille põhjustajaks on olnud mobiiliga rääkimine või sõnumi kirjutamine,» ütles paneelil BMW Hiina haru tehnoloogiajuht Carsten Isert.
Tema sõnul soovivad autotootjad just turvalisuse huvides omada kontrolli selle üle, kuidas infot autos kuvatakse, kuidas integreerida sellesse äppe.
«Autotootjad ei saa enam võtta autot kui sõiduvahendit, vaid kui liikuvat mobiilset seadet,» ütles Continental Automotive jaoks Hiinas tegutseva Interior Electronics Solutions juht Francis Man. Nad peavad üha enam ja pidevalt arvestama sellega, milliseid ühendatud seadmeid kaasaegsed autojuhid oma sõidukeis näha ja kasutada soovivad.
PSA Peugeot Citroen’’i esindaja David Allardi hinnangul peavad autotootjad seoses üha enam autosse tungivate teenustega seoses õppima just idufirmadelt, kuidas luua paindlikke juhtimisstruktuure.
«Arvan, et autotootjate suurim väljakutse on just organisatoorne,» ütles Allard. «Kui soovime välismaailma autosse integreerida, peame selle maailmaga ühendusse astuma. Kui soovime sotsiaalmeediat autosse tuua, ei saa me autotootjatena luua uut sotsiaalvõrku, vaid integreerima juba olemasolevaid.»