Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Isejuhtivatel autodel ei saa iial olema rooli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Google'i isejuhtiv auto
Google'i isejuhtiv auto Foto: STEPHEN LAM/REUTERS

Ei lähe enam väga palju aega, kuni isesõitvad autod saavad tänavaküpseks, kuid üht ei maksa tulevastel juhtidel loota – nimelt ei saa nende põhivarustuses inimeste enda huvides iial olema rooli.

Washington Post avalikustas hiljuti mõned esimesed fotod Google’i ja Lexuse arendatava sõiduki sisemusest ning vähemalt pooled laekunud reaktsioonidest võib kokku võtta lausega «Auto, mida ma ei saa iial juhtida? Tänan, ei!».

Kuid põhjus, miks isejuhtivale autole ei saa rooli panna, on autotootjate usaldamatus inimjuhtide endi suhtes, teatab ajaleht. Nad leiavad, et inimene ei ole võimeline kriitilises olukorras autojuhtimist turvaliselt ja õigeaegselt üle võtma.

Stanfordi ülikooli uuringud näitavad nimelt, et inimestel võtaks isejuhtiva auto juhtimise ülevõtmine aega ligi 10 sekundit ja sedagi vaid purupurjus juhi tasemel. Täieliku ja tavapärase kontrolli sõiduki üle saavutaks inimene kriitilises olukorras aga koguni 60 sekundi möödudes.

Seega kuluks kriitilises olukorras 10 sekundit selleks, et kuni 120 km/h liikuvat autot asuks juhtima see, kelle kätte seda usaldada ei tohiks, ning terve minut tavapärase juhtimise saavutamiseks.

Küll aga võib tulevikus üsna reaalselt juhtuda see, et isejuhtiv auto sõidab sihtkohta mitte kiireimat marsruuti pidi, vaid kasutab selleks neid tänavaid, mille ääres olevad poed on autotootjale sellise möödasõidu ja võib olla ka väikese aeglustuse eest kopsaka summa tasunud. Nii arvab LinkedIn'i üks asutajatest Reid Hoffman.

Tagasi üles