Google tunnistas täna, et Facebookile rivaaliks loodud Google+ teenus on osutunud keeruliseks ja vähekasutatavaks ning võrgustiku teenuseid asutakse teiste vahel laiali jagama.
Google+ vandus Facebookile alla
Google+ algne idee seisnes kasutajatele ühe avaliku identiteedi pakkumises ettevõtte eri teenuste tarbimisel. Paraku kasutajatele endile ei meeldinud see ja Google'i mitmete teenuste vedaja Bradley Horowitz teatas täna ajaveebis, et ettevõte on asunud end ise Google+-ist võõrutama.
«Inimesed on meile öelnud, et ühe kontoga kogu oma Google’i kraamile ligipääsemine teeb elu palju lihtsamaks. Aga me oleme ka kuulnud, et ei ole mõtete omada Google+ profiili, et kasutada kõiki teisi Google’i teenused,» kirjutas Horowitz.
Esimene teenus, mille lähikuudel Google+-st lahti seotakse, on YouTube, kus said aastast 2013 kommenteerida ja videod jagada vaid Google+ profiili omanikud. Edaspidi piisab selleks kõigeks tavaliselt Google’i kontost.
Juba eesseisvast nädalavahetusest alates sulgetakse aga Google+ fototeenus ja alles jääb vaid teenus Google Photos – Google+ fotod iseenest kustutamisele ei lähe ja need saab üle kanda millal iganes. Asukoha jagamise funktsionaalsuse plaanib Google aga üle viia teenusesse Hangouts, kuhu see rohkem sobituvat.
Analüütikud on arvanud, et erinevalt paljudest teistest oma niši leidnud sotsiaalvõrgustikest loodi Google+ just haaramaks turuosa Facebookilt ja kuna viimase jõud oli juba piisavalt suur, siis ei saanud eesmärk täidetud.
Horovitzi sõnul Google+ teenus siis päris sulgemisele ei lähe ja sellele leitakse mingisugune uus fookus. Näiteks on loodud postituste teemapõhise jagamise süsteem Google+ Collections.
Inimestele, kes aga Google+ profiili enam ei vaja, lubab Google pakkuda peagi hea töövahendi selle haldamiseks või kustutamiseks.