Toyota ja BMW on Hiina turu pärast suures mures

BMW embleem.

FOTO: Reuters / Scanpix

Autotootjad Toyota ja BMW kardavad Hiina turul kasumi- ja käibelangust, kirjutab Reuters.
 

Toyota teatas eelmise kvartali majandustulemusi avalikustades, et ettevõte ei saa olla Hiina turul kasumlikkuse suhtes eriti optimistlik, kuna aeglustunud müügikasv sunnib Jaapani autotootjat hindu kärpima.

Maailma suurimal turul langes autode müük eelmise aastaga võrreldes kõigil teise kvartali kuudel. Analüütikute hinnangul peaks Hiina hiljutine börsikrahh avaldama automüügile lähikuudel veel negatiivset lisamõju.

Toyota kõneisik Hirashi Hashimoto nimetas olukorda Hiina turul «ülimalt keeruliseks,» lisades, et riigis «ei ole erilist võimalust kasumit teenida».

Ka maailma suurim luksusautode tootja BMW ei näe oma Hiina müügiprognoose eriti roosilisena.

Aprilli tugev tulemus viis kvartalikäibe kasvu küll 2,3 protsendiga plusspoolele, kuigi mais ja juunis oli aastases võrdluses tegu juba langusega. Kasuminumbrid langesid kolme kuu lõikes kolm protsenti.

«Kui tingimused Hiina turul muutuvad kehvemaks, võime me olla sunnitud muutma kogu kontserni majandusprognoose,» kirjutas autotootja kvartaliaruandes.

Tagasi üles