Tehnoloogiaettevõte Apple hakkas juuni lõpust pakkuma uuele muusikateenusele Apple Music kolme kuu pikkust tasuta testiperioodi, millega on praeguseks liitunud 11 miljonit kasutajat, kirjutab Reuters.
Muusikateenusel Apple Music on 11 miljonit tasuta proovikasutajat
Seejuures on ettevõtte sõnul teenuse perepaketi tasuta versiooniga liitunud peaaegu 2 miljonit inimest. Perepaketi täishind hakkab olema 14,99 dollarit kuus ning selle vahendusel saavad muusikat striimida kuni kuus pereliiget. Tavateenus ühele inimesele hakkab peale prooviperioodi maksma 9,99 dollarit kuus.
Muusikaturu spetsialistid ei leia, et Apple'i muusikateenuse kasutajanumbrite suurus oleks midagi enneolematut, eriti arvestades seda, et ettevõttel on juba ligipääs sadadest miljonitest inimestest koosnevale potentsiaalsele kasutajaskonnale, kes on iTunesi tarbeks registreerinud oma krediitkaardi, mistõttu peaks neile teenuse müümine olema üsna lihtne.
«Tulemus on korralik, kuid see oleks veelgi austusväärsem, kui tegu oleks täiesti uue teenusega, mis oleks pidanud nullist oma kasutajate usalduse võitma,» selgitas digitaalse meelelahutuse konsultatsioonifirma TAG Strategic partner Ted Cohen Reutersile.
«Arvestades tavalist tasuta proovijate maksvateks klientideks muutumise suhet muusikatööstuses, oleks muljet avaldav, kui peale tasuta testimise perioodi hakaks teenuse eest maksma 20 protsenti katsetajatest,» lisas ta.
Võrdluseks, Spotifyl on maailmas kokku 20 miljonit maksvat kasutajat.