Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Soomlaste «vihased linnud» vallutavad maailma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Artikli foto
Foto: rovio.com

Mobiilimaailma on tabanud üks järjekordne hullus, milleks on sedakorda mäng nimega Angry Birds, kirjutab Tele2 tootearendaja Oliver Ojamaa oma blogis.


Soomes on üks väike arvutimänge tootev firma nimega Rovio, mis on tegelikult juba pikemat aega vaikselt erinevaid mänge kirjutanud. Ilma märkimisväärse eduta, kuid siiski järjekindlalt tegutsedes.

Ühena paljude seas sai neil valmis üks 2D mäng – Angry Birds.

Mäng iseenesest on hästi lihtne. Seal on väikesed linnud ja ühed õelad põrsad, kes on lindudelt munad ära varastanud.

Selleks, et munad sigade käest tagasi saada, tuleb sigade maju lindudega «pommitada». Teisisõnu on tegu mänguga, mille mängimine on jõukohane igaühele.

Vähe sellest, et mäng sai ootamatult populaarseks Skandinaavias, hakati selle vastu huvi tundma ka mujal maailmas.

Kiiremini kui asjaosalised isegi aru said, oli vähem kui 5 kuuga saanud Angry Birds mängust maailmas number 1 mobiilimäng kõigis suuremates riikides.

Seejuures oli just Apple’i mobiiliprogrammide pood see, mis andis nende edule tohutu kasvu. Peale seda, kui Angry Birds sai iPhone AppStore’i üles laetud, hakati mängu meeletutes kogustes alla laadima ja ostma.

Väidetavalt on hetkel maailmas ligi 8 miljonit mobiilikasutajat, kes aktiivselt seda mängu mängivad ja selleks iga päev kokku ligi 65 miljonit minutit kulutavad.

Angry Birdsi edu on olnud niivõrd peadpööritav, et isegi päeval, kui Microsoft lansseeris uue Windows Mobile 7, pandi nende kodulehele populaarsuse tõstmiseks kirja, et Angry Birds töötab ka Windows Mobile 7 peal.

«See muidugi ei olnud tõsi, sest Rovio pole veel jõudnud mängu Windows Mobile 7 peale teha ega pole seda veel plaaninudki, sest nad ei tea, kui populaarseks võib WM7 osutuda.

Küll aga oli Microsoftil julgust ilma küsimata end toote lansseerimise päeval võõraste sulgedega ehtida,» kirjutab Ojamaa oma blogis.

 

Tagasi üles