Whatcar.ee: aasta parim kasutatud auto on Ford Mondeo

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Whatcar.

Autouudiste portaal Whatcar kuulutas 2010. aasta parimaks kasutatud autoks Ford Mondeo.


Fordi pereauto edestas prestiižikaid mudeleid nagu Porsche Boxster ja S-klassi Mercedes-Benz. Samas kallutas kaalukausi Mondeo kasuks väljakäidava raha eest saadav väärtus: kolmeaastane sõiduk maksab vaid 46 protsenti uue hinnast.

Üldvõitja: Ford Mondeo 2.0 TDCi

Whatcar’i toimetaja Steve Fowler ütles, et Mondeo juures on - eriti hinda arvestades - raske ühtki puudust leida.

Auto sobib mugavaks kilomeetrineelajaks pikkadele reisidele, pakkudes samas tõelist sõidurõõmu ja täiuslikult rahuldades pere veovajadusi.

Arvestades toimunud hinnalangust oleksite narr, kui ei lisaks Mondeot oma pruugitud autode ostukandidaatide nimekirja.

Missugune ta on?

Olgu küll juba kolm aastat vana, mõjub auto nii väljast kui seest endistviisi värskena. Armatuurlaual on lihtne vajalikku lülitit leida – olgu neid seal küll palju, on nad loogiliselt paigutatud, suured ja loetavalt tähistatud.

Esiistmeid ja roolisammast saab suures ulatuses seada, nii et ühelgi juhil ei tohiks mugava isteasendi leidmine probleemi tekitada.

Standardvedrustusega auto sõidab muljetavaldavalt mugavalt, jättes siiski omajagu rõõmu neile, kellel meeldib kurve pigem pisut kiiremini läbida.

Lisavarustusse kuulunud sportvedrustus koos suuremate ratastega on jäigem, muutumata kunagi ebamugavaks.

Whatcar'i arvates on parim jõuallikas kaheliitrine 140 hobujõuga diiselmootor, kuigi pisut raha võib kokku hoida 1,8-liitrise 125-hobujõulise ostuga.

Kuid väiksem mootor pole nii kultiveeritud ega nii elastne. Veel on 2008. aasta keskpaigast saadaval võimsam 2,2-liitrine diisel, kuid selle võimsuslisa ei ole piisav õigustamaks kõrgemat hinda.

Kui puudusi otsima hakata, võib märkida auto suurust – ta võtab päris tubli tüki teed enda alla ega anna selget aimu, kus vöör või ahter lõpeb.

Lisavarustuse hulgast soovitab Whatcar otsida kergmetallrattaid, automaatset kliimaseadet ja tempomaati. Kahtlemata on kenad asjad ka CD-vahetiga audiosüsteem ja navigaator, kuid nende eest lisaraha maksmine ei tasu end taasmüügil ära.

Mida tähele panna?

Paljud Mondeod teenisid oma esimest kasutusaega ametiautodena. Otsida tasuks autot, millel poleks kulumisjälgi kaassõitja istmel ja tagapingil ning mis üldiselt näeksid hoolitsetud välja.

Auto on üldiselt töökindel, selgeid valupunkte polegi teada. On siiski teateid sõiduajal ootamatult väljasurevatest 2-liitristest diislitest. Vea saab esinduses parandada mootori juhtploki tarkvara vahetusega.

Mõnedel mudelitel kasutatud võtmeta sisenemis- ja käivitussüsteem võib tõrkuma hakata ning autoomaniku tee äärde või suisa kesk tänavat jätta.

Paljud omanikud kaebavad ka kabiini lahtitulnud või logisevate paneelide üle, eriti armatuurlauas ja juhiuksel. Veel on esiistmete külgpolstrid üpris lühikese ajaga vormist välja läinud.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles