Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volga viimased päevad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Artikli foto
Foto: Whatcar.ee.

Täpselt kaks aastat pärast Chrysler Sebringi baasil ehitatud uue Volga Siberi müügilejõudmist Venemaal on ootamatult kätte jõudnud tema viimased päevad. Sellega lõpeb ka Volga 54 aasta pikkune kuulsusrikas tootmisajalugu, kirjutab Whatcar.ee.


Ehkki GAZi tehase pressiteenistus ei ole ise veel seda väidet kinnitanud, ütles Nižni Novgorodi autotootjate ametiühingu esindaja RIA Novostile, et tootmine seiskub tõenäoliselt juba tänavu 1. novembril.

Siberi tootmisega seotud 164 töötajat suunatakse ajutiselt veoautode tootmisliinile, Volga koostedetailid on sisuliselt otsas ning pole näha, et neid enam juurde toodaks.

Punkti paneb kahtlustele üleeilne Financial Times, mis kirjutas, et läbirääkimised GAZi autotehase ja VW kontserni vahel on jõudnud lõpusirgele.

Nižni Novgorodis hakatakse kokku panema VW ja Škoda sõiduautosid ning kaubikuid ja selleks kasutatakse sama koosteliini, mille GAZ ostis 2006. aastal Chrysleri käest. Sellega on Volga surmaotsusele sisuliselt alla kirjutatud.

Siberi tulevik seati kahtluse alla juba sel kevadel. Tootmise lõpetamisest räägiti tänavu märtsis, siis tõusis teema päevakorda taas suvel jne.

Selge oli see, et omanikud ei olnud Siberi müügiga rahul. Sellele andis kinnitust kasvõi GAZi suuromaniku, oligarh Oleg Deripaska plaan osta möödunud aastal General Motorsilt ära Opel, kuid plaan ebaõnnestus. Isegi Putini enda käemeheks hakkamine ei aidanud.

Omanikud Siberiga rahul

Ka numbrid räägivad enda eest: Michiganist kohale toodud vana Chrysler Sebringi tootmisliini võimsust planeeriti arendada kuni 100 000 autoni aastas, kuid 2009. aastal väljus tehase väravast vaid 2200 autot, 2010 aasta plaaniks oli 5100 sõidukit.

Teiseks on ka Siberi hind venelaste jaoks pisut kõrge: ikkagi pool miljonit rubla, täpsemalt alates 496 200 rublast.

Kusjuures ainsa alla poole miljoni rublase versiooni näol on tegemist manuaalkäigukastiga versiooniga, mis võeti tootmisse alles tänavu aprillis (!), mil räägiti juba Siberi tootmise lõpetamisest.

Varem toodeti vaid automaatkäigukastiga variante, mille hinnad algavad  516 400 rublast.

Tõsi, kroonides ei tundugi need hinnad nii väga kõrged, sest rubla devalveerimine on teinud oma töö: alates 184 000 kroonist kuni 217 000 kroonini.

Venemaal on tegemist aga väga suure rahaga, eriti arvestades seda, et vana kerega Volga alghind oli alla 300 000 rubla.

Ostjad on Siberiga aga rahul. Volga Siberi omanike foorumis käib näiteks aktiivne arutelu teemal: kellel veel pole midagi katki läinud?

Suurima läbisõiduga on hetkel keegi Roman, kes on suutnud sõita 42 000 kilomeetrit ja selle aja jooksul on tal väikeseid probleeme esinenud vaid ventilatsioonisüsteemiga ja läbi on põlenud üks kaitse.

Keegi Oleg Filippov, kes on läbinud 32 000 kilomeetrit, tunnistab, et selle aja jooksul on tal läbi põlenud vaid klaasipesudüüsi soojendi kaitse, muud häda pole autol miskit.

Venemaa teeolusid arvestades on see üsna märkimisväärne tulemus. Ainsana tunnistavad omanikud, et tüüpveana kipuvad Venemaa auklikel teedel auto küljepeeglid lahti põruma.

Volgat toodeti üle poole sajandi

Esimene Volga väljus tolleaegse Gorki autotehase väravast 1956. aasta lõpus. Tegemist oli Volga GAZ 21-ga, mis muutus paljude jaoks kogu ajastu sümboliks ja mida peeti üheks ilusaimaks autoks terve sajandi vältel.

Meie jaoks tuntud kui parteibosside ja kolhoosiesimeeste Volga GAZ 24, tähistas tänavu oma 40 sünniaastat.

Tootmist alustati 1970. aastal ning sama kere baasil toodeti teda erinevate modifikatsioonidena kuni aastani 2008, mil Volga Siber ta lõplikult välja vahetas.

Märksõnad

Tagasi üles