/nginx/o/2010/08/11/416086t1hae9e.jpg)
Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tehnikaülikooli professor ning kütuseekspert Mihkel Naams kutsub autojuhte üles hoolitsema oma sõiduki heaolu eest ning tankima õigete näitajatega diislikütust.
«Näitajad millega diislikütuse madalatemperatuurseid omadusi iseloomustatakse on hägustumispunkt ja külmfiltri ummistumispunkt ehk CFPP (Cold Filter Plugging Point). Hägustumispunkt on temperatuur, mille juures tekivad diislikütuses esimesed parafiinikristallid ja CFPP juures on parafiinkristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltrid,» selgitas Naams.
Suvise diislikütuse tankimine võib külmema ilma korral tekitada sõiduki käivitamisel probleeme ja halvemal juhul võib masin ka tee peale jääda.
Ilmastikukindlam diisel peaks vastu pidama vähemalt -15 kraadile.