Investorid ei usu enam ekstreemkaamerate tootjasse GoPro

GoPro kaamera suusataja pea küljes. Pilt on illustreeriv.

FOTO: SCANPIX

Seikluskaamerate tootja GoPro aktsiahind on septembris odavnenud umbkaudu 30 protsenti, kuna investorite seas valitseb hirm, et kaasaskantavate seikluskaamerate turg on küllastumas, kirjutab Wall Street Journal.

GoPro aktsiahinnale andis löögi ettevõttele kaameraprotsessoreid tarniva Ambarella esimesel septembril tehtud avaldus, milles prognoositi kolmandas kvartalis sportkaameratest tuleneva käibe vähenemist; seda võrreldes nii käesoleva aasta teise kvartaliga, kui ka möödunud aasta kolmanda kvartaliga.

Ambarella kõneisiku sõnul reageerivad investorid aga üle. Nimelt olevat käibelangus seotud GoPro uute toodete turuletoomise ajaga - kui mullu oli selleks kolmas kvartal, siis tänavu tutvustas ettevõte uusi kaameraid teises kvartalis.

«Meie jaoks on müsteerium, miks GoPro aktsiahind on niivõrd palju langenud,» ütles kõneisik.

Pacific Crest Securities analüütiku Brad Ericksoni sõnul on investoreid hirmutanud aga ka kolmandate osapoolte turuanalüüsid, milles nähakse ette kantavate kaamerate populaarsuse vähenemist.

«Tegu võib olla tõesti ülereageerimisega, kuid samas võivad asjad minna ka hullemaks,» ütles ta Wall Street Journalile.

GoPro oli teises kvartalis 35 miljoni dollariga kasumis, mullu samal ajal oli ettevõte 19,8 miljoni dollariga aga miinuspoolel. Analüütikud ootavad ettevõttelt aasta lõikes keskmiselt 204,5 miljoni dollari suurust kasumit.

Ekstreemkaamerad massidesse toonud GoProle on viimasel ajal hakanud konkurentsi pakkuma mitmed traditsioonilised kaameratootjad nagu Sony. Samuti on esile tõusnud Hiina päritolu rivaalid, teiste hulgas ka maailma üks suurimaid nutitelefonitootjaid Xiaomi. Vastusena plaanib GoPro laiendada oma tootevalikut, astudes lähiajal ka drooniärisse.

Tagasi üles