Fotod: Eestis toodetud võidusõiduautod löövad ikka veel laineid

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oldtimer Gallery külastajad üritavad käima lükata võidusõiduautot Estonia-3
Oldtimer Gallery külastajad üritavad käima lükata võidusõiduautot Estonia-3 Foto: Maksim Blinov/RIA Novosti

Eestis aastakümnete vältel toodetud võidusõiduautod Estonia-nimelisest seeriast on aukohal pea igal uunikumide näitusel üle maailma.

Möödunud nädalal õnnestus Moskvas Sokolnikis 24. korda toimunud autonäituse Oldtimer Gallery pealtvaatajail näha näiteks kahte võidusõiduauto mudelit: Estonia-3 ja Estonia-15.

Neist esimest toodeti aastal 1961 kokku 36 eksemplari ning sel masinal oli Irbit 500 mootor ning isetehtud käigukast. Estonia-15 mudelit toodeti aastatel 167-1970 kokku 83 tükki. Selle kapoti all oli mootor nimega Jupiter 350, tippkiiruseks 160 km/h ning tegemist oli millegi kardi ja vormeli vahepealsega.

Estonia võidusõiduautode toomist alustati Tartus aastal 1958, kokku toodeti 1300 masinat. Läänes tunti neid autosid nime TARK (Tallinna Autode Remondi Katsetehas) all. Hiljem tehas erastati ja sai nimeks Kavor Motosport. On arvatud, et mudelid nägid välja vägagi läänemaailma vormelite moodi, kuna siinsetel konstruktoritel õnnestus Põhja-Eestis näha Soome telekanaleist F1 võistlusi.

Tartus toodetud ralliauto tundmatu mudel Sokolnikis (Foto: RIA Novosti)
Tartus toodetud ralliauto tundmatu mudel Sokolnikis (Foto: RIA Novosti) Foto: Maksim Blinov/RIA Novosti
Ralliauto Estonia-15 (Foto: Ria Novosti)
Ralliauto Estonia-15 (Foto: Ria Novosti) Foto: Maksim Blinov/RIA Novosti
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles