Intelligentsete robotite odavnevad hinnad põhjustavad osade autotootmisprotsesside kolimist odava tööjõuga maadest nagu Hiina tagasi USAsse ja Euroopasse, väitis autodetailide suurtootja Magna tegevjuht Donald Walker Reutersile antud intervjuus.
Odavnev robottööjõud võib autotootmise tagasi Euroopasse ja USAsse tuua
Hiina kiirelt kasvav palgatase ning raskete ning suuremõõduliste komponentide nagu elektriautode akude tarnimise kulu võib tema sõnul viia selleni, et Euroopa ja USA autokontsernid hakkavad keskenduma pigem kodule lähemal paiknevatele kõrge efektiivsusega tehastele.
«Kui sul on mingid detailid, mida on lihtne tarnida ning mille valmistamiseks on vaja palju tööjõudu, siis nende valmistamine on suuremalt osalt läinud juba odava tööjõuga maadesse,» selgitas Walker.
«Suurem küsimus seisneb selles, kui kiiresti suudavad intelligentsed robotid asendada inimtööd kogu maailmas.»
Uuringufirma Boston Consulting Group andmetel peaks tootmistöö kulud nendes riikides, kus tööstusrobotid on laialdaselt kasutusele võetud, nagu Lõuna-Korea, USA, Hiina, Saksamaa ja Jaapan, langema 2025. aastaks tänase päevaga võrreldes 18-33 protsenti.
Hübriid- ja elektriautode esiletõusmine tähendab aga seda, et autotootjatel on üha suurem nõudlus suurte akude järele.
«Elektriauto aku on suur ja raske asi, mida tarnida, kõik seda paigal hoidvad detailid on samuti suured ja rasked. Ma usun, et me näeme ka tulevikus, et autod toodetakse turule lähedal. Ja sellest tulenevalt - suured ja rasked detailid ja keerulisemad tehnoloogised lahendused tehakse samuti kohalikus regioonis valmis.»