Ameerikas heitgaasiandmete võltsimise skandaali sattunud Volkswagen sai hakkama elektroonilise trikiga, mis ei pruukinud kasutajatele üldse nähtav ega teatav olla, leiab Tallinnas Volkswagenite teenindusega tegeleva ettevõtte Hiteh tegevjuhi Raul Põdersalu.
Eesti autoasjatundja: Volkswagen sai hakkama elektroonilise trikiga
«Ka meieni on esialgu jõudnud väga lakooniline info. Ilmselt oli tegemist tarkvaralise seadistusega, mille abil oli võimalik autol sobival hetkel elektrooniliselt sisse lülitada teatud põlemisrežiim. Selle tulemusel võis sõiduk kasutada vähem kütust,» ütles Põdersalu Postimehele.
Seega seadistati Põdersalu sõnul mootorid lihtsalt elektrooniliselt ümber. «Kusjuures, selleks ei pruugitud üldse kasutada mingisuguseid lisaseadmeid – see oli lihtsalt elektrooniline trikk. Maksimaalselt piisas ümberlülitamiseks märkamatust lülitist, kuid ka seda võidi teha elektrooniliselt,» sõnas Põdersalu.
Tema hinnangul oli tegemist lihtsalt mootori seadistamisega selle nimel, et täita saastenorme. «Selleks muudeti mingisuguseid teisi mootori parameetreid – näiteks vähendati võimsust.»
Põdersalu sõnul kindlasti väliselt midagi pettusega seotut tuvastada ei olnud võimalik. «Ma ei tea, et Eestis oleks Volkswagenite diagnostikal tuvastatud selliseid anomaaliaid, kipun arvama, et ka USA-s avastatu puhul oli tegemist mingisuguse seadistusega vaid testide jaoks,» lisas ta.
Volkswageni aktsia hind tegi täna hommikul peaaegu kuue aasta suurima kukkumise, sest USA keskkonnakaitseamet süüdistab ettevõtet heitgaaside eraldumise andmete võltsimises ning ähvardab autotootjat kuni 18 miljardi dollari suuruse trahviga.
Volkswageni aktsia hind kukkus hommikul 14,9 protsenti 138,20 euroni.